And the winner is...

Det hade varit en så härligt solig dag. Himlen hade varit näst intill klarblå och egentligen var det ett under att man inte hade hamnat ute på steken.Fanns andra ärenden att ta itu med tydligen. När det så var dags att svida om inför kvällens löprunda med ett gäng tappra lagkamrater, reflekterades det inte jättemycket över klädvalet. Vit är ju en skön sommarfärg. Ja va fan, varför inte köra helvitt upptill? Fräscht.

Efter att drygt halva passet var avklarat hände något. Solen smög sig in bakom molnen och regnet stod all of a sudden som spön i backen. Plötsligt blev vitt upptill värsta tänkbara. Yeah yeah. Hade det varit en  miss wet t-shirttävling uppe i skatåsskogarna hade det nog blivit ryskt högst upp på prispallen.

Som om detta sedan inte var nog. För att få åka med i målvaktslejonets bil tvingades man hasa av sig den genomsura stackars tishan för att inte sätena skulle utsättas för onödig väta. Sagt och gjort. Förmodligen ingen som skulle behöva se en endast iförd sport-BH ändå. Framme vid porten övervägdes under några få sekunder om man kanske skulle dra på sig något för att skyla sig en smula. Nä herregud, de där trappstegen tar jag i ett enda nafs med mina snabba käcka språngsteg. Vad är oddsen att någon ska befinna sig i trapphuset precis exakt just då? Inte så höga tänkte jag. Ack så fel jag hade.

Bjuder väl på den också då dah.



Tar en nattmacka på det.

Kommentarer
Postat av: Killen

Mycket naket i detta inlägg. Gissar att antal läsare nådde toppnotering idag ;)

2008-07-08 @ 23:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback