Silva? Törnrosa? Ego?

Get-together härom kvällen i Partille. Stor majoritet rödrävar och än en gång satte tröttheten in allra först hos Johanna G. Hon förlyttade sig till ett rum lite avsides och napade fram tills dörren rycktes upp på vid gavel av Sanna P.

-Oj! Vem är det som ligger här? Silva?

Förstår missförståndet. Jag och
Silva skulle ju kunna tas för systrar.  

.. .. ..

Hem från jobbet igår och täcket över huvudet omedelbums. Switchade av nallen ty man har ingen aning om vem som kan få för sig att störa skönhetssömn under lördagsnätter. Och sannerligen förvandlades hon till sleeping beauty. Törnrosa låg där på sin blomsterbädd och sov som aldrig förr. Hon hade nog sovit i hundra år om det inte hade varit för att Prince Charming kom och väckte henne med en kyss. Och så levde de lyckliga i alla sina dagar.

Nä, det tro fan att de inte gjorde, den jäveln kom ju aldrig. Tydligen upptagen med annat.

Nä, så Törnrosa vaknade väl efter en 14h och bestämde sig då för att vara oanträffbar, d.v.s. ha telefonen avstängd. Det ska ju dämpa stress säger de som vet. Nu skulle det bli egentid à la Viveka Andebratt ( helt och hållet underbar karaktär ur serien Mia & Klara) så det stod härliga till. Inte mint tandsättande i leveransen från Adlibris.

Hade det inte varit för att jag hade fönstret aningen på glänt och hörde några ropa mitt namn nerifrån gården hade kanske en skallgång startats. Att inte ha kunnat nå mig på mobilen och att jag heller inte en enda gång loggat in på MSN eller Facebook under dagen hade väckt oron hos mina de nära. De hade fruktat det värsta, att jag trillat av pinnen och gått ur tiden. Kära nån, tänkte jag. Här har jag gottat mig och i samma veva lämnat folk oroliga. Kändes givetvis inte helt OK.

Själva initiativtagarna till rundringningen som påbörjats hade en hälsning från Sara Simonsson när de klev in i lyan:

-Ge henne en rak höger och säg till henne att det finns folk som bryr sig om henne!

Och min goda vän, Karin skickade nu ikväll ett fotografi som hon tyckte passade utmärkt med situationen som nu blev. Bjuder på den.




Får passa på att be så hemskt mycket om ursäkt. Det var aldrig min mening att göra någon orolig. Nästa gång ska jag skriva "Johanna is having egentid" på Facebook innan jag stänger ute omvärlden.

.. .. ..


Arbete har en bitter rot och en söt frukt.

Roten kommer framför allt denna vecka. Mån-lör, jobba bara. Frukt blir det på fredag. $

9 dagar kvar.

Kommentarer
Postat av: Karin

- Johanna! Johanna!!!

- .... Hej... Vad gör ni här?



Herregud kvinna... som att man inte hade nog med drama i livet. ;)

2008-07-21 @ 07:16:40
Postat av: Jonna

Tilloch med mig jagade dem upp så jag fick leta nummer på internet och grejer, hahah=)

Postat av: simon

Johanna. vi bryr oss bara=)mest orolig när du haft hets om småmål så styr man upp, men då bangar alla...INTE OKEJ!!Ingen mer sådan energi ifrån Sara igen...hehe...glad att du va okej i vart fall=)Jag lugna kakan genom att säga- hon sover säkert bara, man behöver det ibland, hehe...

2008-07-21 @ 21:47:18
Postat av: Johanna

Karin, jag vet att du gillar drama! ;)

Jonna, förlåt till dig med. Jasså, du gjorde din grej igen?! Sök jobb på SÄPO!

Simon, ja oförlåtligt illa. Tycker nog ändå att min trötthet pga jobb är lite mer acceptabel än övrigas. I deras läge är det ju bara att bita ihop och GÖRA DET, som vi brukar säga. :) Hörde inte jag en fågel kvittra om ett nytt försök på söndag?

2008-07-22 @ 00:30:40
Postat av: simon

hm, många känningar på simonsson nu,men söndag e dagen då det smäller..å du stäng inte av mobilen,nästa ggr letar kanske polisen och halva göteborgs styrka efter dig..men det e med kärlek=)Gör det ba;)

2008-07-24 @ 16:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback