Signerat Daggmar

En av mina absoluta favoriter flyttade för en tid sedan, till mångas förtret, från Göteborg till Stockholm. Nu har hon rotat sig rejält, talar uteslutande gott om vår huvudstad och verkar inte ämna återvända inom den snaraste framtiden. Elaka tungor menar att hon är en svikare och att hon till och med delvis, ve och fasa, börjat snacka stockholmska. Under helgen fick jag dock höra att Göteborg trots allt har en plats kvar i hennes hjärta. Vad annat kan man säga om kvinnan skaffar sig en hund, en tik, och döper den till Glenn?

.. .. ..

Cirka en månad sedan:

-Johanna kan du jobba kväll den fjortonde juni?
-Javisst.
-Är det säkert?
-Ja men det är inga problem.

No further comments.

Tur att Ryssland körde den sena annars hade jag nog varit färdig att skjuta mig själv. Segern mot grekerna får väl betraktas som kassaskåpssäker och gav mig möjligheten att dundra iväg lite goa SMS för att håna vår grekiske fystränare, George. Han hävdade trots deras prestation att det alltid är kul att vara grek.

Det var länge sedan längtan var så stor till en fotbollsmatch som den är till onsdagens. Det är då hybrissverige får på nosen från Jätten i öst.





Kommentarer
Postat av: Bergenland

Med tanke på att de döper en tik till Glenn,

så hävdar denna "stockholmare" att även tjejer kan heta Glenn...typ Glenn Close. Tadaaaa!

2008-06-16 @ 09:44:08
Postat av: Johanna

Pinsamt! :)

2008-06-16 @ 09:53:18
Postat av: Daggen

Valpen döps till Glenn. Vi bor i Stockholm. Vad tror ni händer här när man öppet och ärligt visar sin kärlek till Göteborg...



Men jag, svikare?! Jodå nädå, sattee... Fortsätt gnäll ni bara, gör det för all del!

;o)



Miss you Gretl!

2008-06-16 @ 14:38:39
Postat av: Gretl

Miss you too daggs! A LOT!

2008-06-17 @ 23:49:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback