Entré

Kära hjärtanes vilka festligheter det blev efter VM-guldet. Må så vara att hockey-VM är en bröturnering som jag egentligen inte håller för det viktigare slagets tävlingar. Men man kan inte vara missnöjd när man funnit sin blivande make i Alexander Semin och när slutligen Kovaltchuk hängde avgörande blev jag alldeles varm i hela kroppen. Ner till Poseidon och veva med flaggan.

Att nästkommande dag släpa sig till kneget var en pärs av det allra värsta slaget. Skulle nog kunna säga att det var i klass med det cooper-test jag missade på grund av arbete. Hade vi drabbats av väpnat rån hade jag slängt mig ner på knä och bönat och bett banditerna att skjuta mig.

Bläddrade lite GT när det lugnat ned sig på haket. Läste om Ibra och fick en klump i halsen. Att vara så stor i en så stor sport, det är helt enkelt sjukt jävla stort.

Ikväll var det så dags för fröken Gratjova att ge sig i färd med att förverkliga sina egna fotbollsdrömmar. Nä, jag har hittills inte anslutit mig till något lag i år heller. Avd. mycket snack och lite verkstad. Men mitt under söndagens segeryra lovade jag bort mig på en korpmatch. Ikväll var det så dags att ikläda sig Järnvägens FF:s färger och göra en graciös entré i Göteborgsfotbollen. Heden 18.00, det var då det hände.

Kastades in som vilsen vänsterback. Beordrades upp på vänsterytter efter ett tag. Sedan in i mitten och dirigera för att slutligen ta klivet upp som sylvass spjutspets. Hade lite problem med att underkasta mig lagets spelidé, skorna kändes inte riktigt lika goa som senast det begav sig, dvs fyra år sedan, och matchen den förlorade vi med 5 alterntivt 4-2. Såg annars ruskigt bra ut och vi hade ledningen fram tills drygt 10min återstod av matchen.

För att summera - en småtrevlig, lättsam tillställning.

.. .. ..


Jag hade ett hett Mullsjö-scoop för en tid sedan. Deras damverksamhet ryktas nu rasa ihop likt ett korthus.

Nu är det tydligen Månsarp som har något riktigt bra på G.

Kommentarer
Postat av: Anna #7

Ryktet säger att Månsarp kommer bli riktigt heta nästa säsong i trean ;) Kan hända att en å annan världsmästarinna dyker upp för en comeback...

2008-05-22 @ 20:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback