Det ordnar sig

Stalker
Peter Siepen svepte förbi nere vid Kungsportsplatsen idag. Jag tog rygg på honom tills han svängde av mot Heden. Han höll på med sin mobil hela vägen. Kändiskåt? Jag? Nääää

Några mäktiga män med RUSSIA-tryck på jackorna förärade Stadium-kungsgatan med ett besök igår. Började omedelbart försöka luska ut vilket lag de hörde till. Trots ett diskret(?) förföljande lyckades jag sådär. Ryktet gick om att det var någon slags ungdomshockeyturnering. Oh those Russians.. Det är något speciellt med dem.

SM-finalerna
Orättvist? Nej
Oväntat? Nja
Tråkigt? Nåt så in i helvete.

Jag hade sett framför mig hur Bron-Sundbom, efter att ha blivit av med diademet i segeryran, lade det blonda hårsvallet bakom örat innan han höjde bucklan till skyn medan övriga laget stod sjungande och gungande bakom honom. Och in i det sista såg det ut som att en annan hårguru skulle komma att bli den stora matchhjälten för Täby.

Istället blev det en betydligt mer korthårig snubbe med det spexiga namnet  M. Svensson som avgjorde. (Nästkommande mening läses bäst med dalmål) Det är inte så att jag inte unnar dem det här priset. Men oh, så luften gick ur mig. Walldéns krokodiltårar sitter fortfarande på näthinnan. Touching, som Vickan S skulle ha sagt. Men, men.. Ett Grattis til Warberg är på sin plats. Grattis.

..

Hur resonerade SVT när de mikrofonbeklädde Warbergs tränare och inte Jäderlund? Miss.

..

Ramsin lätt tydligen manen falla efter finalen. MISS

..

Stort grattis till Rönnby. Skönt för IKSU att slippa konka på pokalen upp till Norrland igen.

Någon tyckte tydligen att jag skulle kommentera damernas nyligen uttagna VM-trupp. Förutom att  jag borde vara självskriven då, så har jag inga som helst kommentarer. Nämen, för att bruka allvar så har jag har bara sett i runda slängar fem dammatcher detta året så jag avstår nog.

..

Zorrobögen fick lite TV-tid också. Att inte succéduon Lundberg-Lersbryggen valde att kommentera den gliringen från Jäderlund.

..

På tal om homosexualitet.

Min ömma moder var till Göteborg och beskådade en match jag spelade i Pixbotröjan då det begav sig. Förmodligen var denna av obetydlig karaktär. Hur som helst, så hade en tjej kommit fram till henne och sagt:

-Du måste vara Johannas mamma.
(det sägs att vi är ganska lika)
-Ja, hur visste du det?
-Nä, hon spelar i min sambos lag.
-Men det spelar väl inga killar i Johannas lag!?

Det gäller att ha i åtanke att det innanför Vrigstads femtioskyltar antagligen går att räkna de homosexuella konstellationerna på högra handens tumme. Mamma är inte direkt korkad och förstod ganska kvickt hur saker och ting låg till. Och när hon gjorde det ville hon förstås inget hellre än att snabbt och lätt gå upp i rök. Ett gott skratt fick jag när jag hörde det i alla fall.

.. .. ..

Försäsongen närmar sig med stora hemska steg.

ännu en gång står vi inför samma gamla problem som vanligt.
Dom ofantligt stora, och dom pyttesmå.
Och jag vet som vanligt inte hur vi ska lösa dem eller komma över dem
här sakerna som står mellan oss och total lycka.
Men... vad jag tror är att om vi skiter i det och inte gör ett piss
så kommer nog tiden att lösa hela grejen, för tiden har en sån magisk effekt på oss.
Mañana mañana... eller manana manana som vi säger.
skjut på det skjut på det skjut på det...


/Timbuktu


Kommentarer
Postat av: MAMMA

Du gjorde det i alla fall..... men tack för att du inte anser mig vara direkt korkad.

2007-04-22 @ 20:14:22
Postat av: Lönnen

Svaret på de ryska tröjorna är: Veteran-VM har spelats i Göteborg!
Satt som guide i den Brynäska bussen hela lördagen. Nice!!
...och ifall du undrar...veteran är man efter 35 i denna sporten....:)

2007-04-25 @ 09:30:23
Postat av: ivaaez

Hi My Name Is ivaokr.

2007-05-13 @ 08:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback