Forza Pippo!

Igår gjorde han det igen. Min Gud. Ingen kommer någonsin ta hans plats i mitt hjärta. När man tror att han är slut, då kliver han fram igen. Filippo Inzaghi. Ge mig fortstatt njutning i CL, Pippo.

.. .. ..

En fågel kvittrade i mitt öra att en spelare i ett väldigt segervisst lag hade betalat anmälningsavgiften till Kungshus Cup ur egen ficka. Hon tänkte att hon snabbt och lätt skulle kvittera ut den erlagda avgiften när de fått vinstpengarna. Pinsamt om så inte blir fallet.

Zicko tvivlar tydligen på att jag ska lyckas tunnla henne på fredag. Rent teoretiskt borde jag ha större chans att lyckas än hon, då hennes ben antagligen mäter bortåt decimetern längre än mina och således bör också tunnlingsytan bli större för mig. Hon påpekar att det aldrig hände under mitt år i Mölnlycke. Det må så vara. Men ärligt talat, vad tror du jag har tränat på i Partille? Förmodligen på att bli en mer fysisk och arbetsvillig spelare. Är det månne så att vi har en stekhet match i matchen här?

Till min stora förfäran har jag insett att vi står som bortalag i Pixbodusten. Detta medför att vi, eftersom de också är svarta, kommer att få spela i våra reservställ. Om det blir de paltor som jag misstänker kommer vi att se ut som ett gäng vandrande tält och värst av allt; jag kommer inte få ha min 68:a. Det är ju själve fan. Inte ens snyggast ska vi få vara på pappret.

Bomben har redan släppts på andra forum så jag kan likaväl beröra den här också om det är någon som går omkring och undrar. Hagel(Maria Hagelqvist) och Larsson(Maria Larsson) är klara för Surte. Hårt avbräck för Partille IB. De slutför sin séjour i Wizards under helgen.

.. .. ..

Ikväll är det så dags för semifinal nummer fyra i herrarnas slustpel. Ett stort och innerligt tack till SVT som valt att återigen visa Täby-Pixbo. Jag kommer att sitta klistrad och hålla tummarna stenhårt för Caperioterna, om möjligt ännu hårdare för att det ska bli en lika publikvänlig match som sist det begav sig.

.. .. ..

Att bli nerplockad på jorden
Jag fick en bortåt tio år gammal händelse berättad för mig för ett par veckor sedan. Tyckte den var förbannat rolig trots att den var en smula nedsättande mot det kvinnliga könet. Den utspelade sig i Båstad under de sliriga småtimmarna och de inblandade var en kille från göteborgsområdet, ej längre aktiv, samt en tjej som på den tiden minst sagt hade framtiden för sig och som fortfarande lirar på elitnivå, ja hon är bannemig kvar i slutspelet t.o.m.

Tjejen: Jag är världens bästa innebandyspelare.
Killen: Näh!? Kan man inte få hångla med världens bästa innebandyspelare?

Hångel.

Killen: Men du var inte bäst i världen på att hångla i alla fall.

Fågelholk-moment.

Killen: Å du förresten. Du kan inte vara världens bästa innebandyspelare heller. Du är ju tjej.

Jag bör understryka att jag inte tycker det är ok att se ner på damidrott, vilket denna karl antagligen gjorde. Men å andra sidan så är det med stor sannolikhet sant, killar är rätt ofta bättre än tjejer, och är man så uppsnoffsig som damen i fråga så är det inte jättekonstigt om man sätts på plats. 

Kommentarer
Postat av: Larsson

Agrova du e bara sååå bra!
Fick mig ett gott skratt. Kanske en runda i skatås idag? Hör av dig i så fall.

2007-04-12 @ 13:12:18
Postat av: Bomber och granater

Mycket bomber nu......när kommer bomben om dig :)

2007-04-12 @ 13:53:44
Postat av: Chris

Amanda Wendelstig??

2007-04-14 @ 04:21:34
Postat av: Johanna

Chris, vet du hur gammal Amanda Wendelstig är? För tio år sedan var hon 11-12 år. Så tyvärr, fel svar. Fler bud?

2007-04-14 @ 09:41:14
Postat av: Samselina

Very nice website !!! i just surfed by...keep up the good work ! fussball


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback