Som hemma fast annorlunda

Hemma igen. Blek och undernärd (?). Uppenbarligen föll jag inte turkarna i smaken. Gu va synd.

Resan började i alla fall bra.

-Good morning ladies and gentlemen, this is captain Mustafa speaking...

Jag vill ju inte vara den trångsynta svenskan som per automatik kopplar samman sådana namn med terrorism, men måste ändå medge att det ilade nere i magkropen när jag hörde piloten presentera sig och ett inre mantra sattes igång ("Jag kan flyga jag är inte rädd.") Vi tog oss i alla fall ner och hade en hejdundrande trevlig vecka på alla sätt och vis.

Det var som hemma fast annorlunda, som Roland sa om Tallinn.

.. .. ..

Nu till helgen vankas
Kungshus Cup. Det ska väl inte finnas något som kan stoppa våra planer på att mangla ner allt motstånd i gruppen (Pixbo, Älvstranden och Marstrand för dem som inte orkar trycka på länken). Jag menar med den uppladdningen vi har haft... Milen i Skatås tre gågner i veckan och innebandy de två övriga vardagskvällarna. Sen har vi träffats under vissa lördagsförmiddagar och gått igenom lite frislagsvarianter, bp, pp o.d. Alkoholförbudet gäller ju i partille hela året så'att..
 Själv la jag in lite extra krut nu den senaste veckan. Ja, herregud. Givetvis packade jag med löpardojorna och köpte ett klippkort på ett gym där nere. Ligga på stranden på dagen och hänga under öltappen på kvällen är defenitivt inget för mig.

Skämt åsido. Det ska bli riktigt skoj. Hade faktiskt önskat att jag var i bättre kondition, blev andfådd av att gå uppför en trappa idag. Tyvärr kommer inte sådant av sig själv. Och det går fan inte att köpa heller. Det är för dåligt.

.. .. ..

Utifall att någon skulle ha vägarna förbi Norge, måste jag dela med mig av en liten, med betoning på liten, svensk-norsk parlör som komponerades samman av tre damer under den mycket trötta gårdagseftermiddagen:

yr - kåt
alkoläsk - rusbrus

förfest - förspel

Som upplagt för missförstånd.


Kommentarer
Postat av: cake

det sorgliga är, även om kondition fanns att köpa för pengar - var skulle man få dom ifrån?

Postat av: Anonym

Så sant så sant. Du är klok du, Karin! :)

Ses i eftermiddag.

2007-04-09 @ 08:50:33
Postat av: Anonym

det vore skönt att kunna köpa kondition =)

2007-04-09 @ 13:04:15
Postat av: Zoran Lukic (Muh)

"Bölsner"

Mååååste lusna mera ruska musik, xär kommer njya ruska låt tjips till dig.

HI-FI Po sledam
HI-FI poslednij raz
HI-FI Za Mnoj
Masskva raznie

Och även en fransk hit som framfusigt slagit sig in på den ryska hitlistan (vilket i sig kan vara värt en nominering i World music awards) Otroligt starkt!!

Nadiya Amies Enemmies

kanske hjälper dig i dina Fransözich läsningar.

Och om du skulle sakna "Robin Hådd" to much kommer allas våran "Murat Boz" till dig.

Murat Boz Maximum

Trevligt med en blogg, men skriv mer om landet i öst och mindre om bollen med " a lot of holes" in it, så kanske jag fortsätter att läsa denna "Blågg" som höken hade sagt.

Hälsa Zoran och ladda genast ner dessa låtar.

MVH/ Mustafa We which you pleasent flight.

2007-04-09 @ 13:40:10
Postat av: Robin Hådd

Hur kom jag in i det här?

2007-11-18 @ 03:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback