Vår

Blå himmel och halvt om halvt utslagna löv på träden. Man blir lika glad, snudd på religiös, varenda år.

.. .. ..

Många anonyma Marstrandssupporters/-spelare inne och lurar här nu. JA, ni var jätteduktiga i Kungshus Cup. JA, jag kanske tog i lite väl när jag för en herrans massa veckor sedan sa att vi skulle ha vunnit mot er med tvåsiffrigt sju dagar i veckan. Det var mitt i bedrövelsen över degraderingen. Vidhåller ändå att Partille är ett lag som skulle klara sig bättre än er i division 1, därmed inte sagt att vi är värda en plats, vi åkte ju uppenbarligen ur. Men framtiden för sig, det tycker jag absolut att Marstrand har. Efter att ha varit bosatt två år i Kungälv och då jag fortfarande har en broder boende där unnar jag verkligen stadens främsta innebandyklubb all framgång.

Intressant att folk ändå bryr sig om mina uttalanden. Har från en säker källa fått höra att Partillematchen var den viktigaste för Marstrand, hoppas inte att detta enbart berodde på mitt hakutstickande även om jag kan förstå att det var lite provocerande. Dags att sluta lipa.

Måste, som så många andra, ge
Ehsan en jävla massa beröm för hans senaste alster. Allt annat än en förstaplats på nästa upplaga av "Sveriges viktigaste lista" vore en skymf. Det var mer underhållande än vanligt. Killen verkar inte ha några som helst hämningar, visar upp ett sjukt engagemang och för sig med ett förbannat bra språk för att vara blatte (No offense.. även jag klassas som invandrare i statistiken). Har, som sagt, förstått att folk tycker att jag tar i lite väl ibland men det är mindre än en piss i Nilen i jämförelse med det han skriver. Så om någon, någon gång blir upprörd över något jag skriver, bege er genast till hans blogg så kanske ni kan få lite perspektiv på saker och ting. 

.. .. ..

Tydligen skulle det kunna bli ett smärre kaos i stan idag. Blåvitt-AIK. Bäst att hålla sig inne.

.. .. ..

Snubblade över en påannonsering om en utbildning. Den kommer jag antagligen anmäla mig till. Eller inte.

Kommentarer
Postat av: Marstrand

Den säkra källan som du säger att du har kan inte ha insyn i vårat lag. Vi tog alla våra matcher på största allvar,sen om lagen hette Partille Älvstranden eller Pixbo spelade ingen som helst roll. Men om man skulle ha fått ranka lagen i vilka man helst skulle ha vunnit över så skulle det absolut inte blivit Partile. Det är inte dags att sluta lipa,för uppenbarligen så började vi aldrig....

2007-04-17 @ 20:12:16
Postat av: Gustafsson

Grettan, läser din blogg dagligen!
-"..gggrymt sa grisen" ;)

Vet att du har Kungälv i ditt hjärta!

För några veckor sen var jag lite bitter över dit uttalande, men eftersom jag känner dig så visste jag ju hur ironisk du var!

Hoppas att vi ses snart igen... Träning på torsdag i idrottshallen.. du kommer väl som vanligt!

Chip Chip

Postat av: Johanna

Tack Martin, för såväl förståelse som beröm.

Det har ju som sagt varit jääävligt mycket nu ett tag. :) (Snowrollercitat om det inte uppfattades)

Förstår att det fanns en viss touch av ironi i uttalandet om vikten av att prestera mot Partille. Ironi är en jävligt fin krydda här i livet. Synd att folk inte alltid uppskattar den.

Rock on!

2007-04-17 @ 23:51:36
Postat av: Anonym

kommentera vm-truppen, tycker du det var rätt spelare som blev uttagna eller skulle du valt andra?

2007-04-18 @ 00:46:52
Postat av: Ehsan

Haha taaack, det var snällt skrivet av dig :)

2007-04-19 @ 15:16:58
Postat av: Johanna

Varsågod!

2007-04-22 @ 19:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback