crying like a baby

Carolina "jag-är-så-jävla-jordnära" Klüft har gjort det igen. Mycket imponerande. Men jag kan som så många andra ändå inte låta bli att störa mig på hennes sätt. Det är möjligt att hon bara är sådan. Det är bara så grymt svårt att tro på. Men när hon så står där högst upp på pallen och nationalsången drar igång, då växer ändå den där förbannade klumpen i halsen och jag kan återigen konstatera att jag är en hjälplös sucker för prisutdelningar.

Någon jag hoppas att det går riktigt bra för i detta VM är Susanna Kallur. Efter Robert Gustafssons imitation av Tony Rickardsson går det knappt förknippa dalmål med något annat än enorm bitterhet. Men så kommer där Kallur. Glad. Pigg. Ärlig. Ödmjuk. En slags friskhetsprototyp som man omöjligt kan tycka illa om. Ja, man kan verkligen unna henne att lyckas.

Jacob Hård. Vad vore slöa semstersportdagar om de inte ackompanjerades av hans stämma? Han är för go, Jacob.

.. .. ..

Ikväll kör trean igång Sex and the City från avsnitt nummer 1.

.. .. ..

IBK Vänersborg gästar Ale Gymnasium om några timmar. Närmare bestämt 19.00. Vänersborg är bandy för mig. Och i det klassiska västkustska bandybältet (Vänersborg, Kungälv, Ale/Surte, Gripen) får de väl ses som ledande än så länge. Förhoppningarna ikväll är att vi ska visa vilka som regerar i innebandysammanhang. Kom nu bara ihåg att resultatet inte är det viktigaste i en träningsmatch, kan ju vara så att någon har missat det.

Dags att gå och fixa matchfrissen.

Kommentarer
Postat av: Manne

Avundsjuk på Kluft låter det som =)

2007-08-28 @ 13:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback