Fröjered-Surte 3-3

Dam A: FIF - Surte 3-3

Matchfakta
 1.19   0-1    Malin Eriksson ass. Malin Pettersson
 6.42   U 2    Johanna Gratjova  Surte
11.17  0-2    Maria Hagelqvist ass. Johanna Gratjova
16.55  U 2    Malin Eriksson  Surte
17.02  0-3    Maria Hagelqvist u a

 1.25   U 2   Jonna Leek  Surte
 6.08   1-3   Malin Strandh ass. Julia Bohman
19.47  2-3   Madeleine Ellilä ass. Annika Falkmar

 1.56   3-3   Julia Bohman ass. Nathalie Paulsson


Ingick i samma anfallsduo som jag gjort hela våren. Jag och Hagg. Som statistiken visar så var det jag som fick sköta grovjobbet som vanligt. Gå in och ta smällarna, ligga på gränsen hela tiden för att sedan servera den för dagen exeptionellt glamourbetonade liraren Hagg. Tror  för övrigt inte jag har sett henne i liknande form på över ett år.

Stor Surtedominans i första. Kanske fick denna oss att tro att vi var lite bättre än vi verkligen är för i period nummer två gjorde så den berömda nonchalansen entré. När den nådde sin kulmen hade både jag och Björkner  hunnit assa åt fel håll. Uppryckingen på slutet var inte tilräcklig för att föra oss till seger.



Om det återstår en dryg halvminut av en träningsmatch, är det normalt att gå ner och ta burskydd för att bevaka ett kryssresultat då? Lite tråkigt om ni frågar mig.

Domaren höll ungefär samma nivå som när han dömde oss i Wrigstad IBK, dam div.3 NV, för fem år sedan. Jag säger inget mer så har jag inget sagt.

Lisa kan åka till Magaluf med hedern i behåll och en väl genomförd match i bagaget. Många svettiga räddningar där.


Kommentarer
Postat av: Carro

Ligga på gränsen? Två minuter för avstånd måste va fel sida gränsen? ;)

Postat av: Johanna

Vad gäller utvisningen så var det ju bara pajasdomaren som hade katastrofalt ögonmått. Annars tycker jag nog att jag visade prov på en jävla tuffhet och låg precis på gränsen matchen igenom. :)

2007-08-26 @ 10:45:24
Postat av: Ref:

Man får dom domarna man förtjänar. Har inte du lärt dig det ännu? I morgon blir det ännu värre :)

2007-08-26 @ 20:30:02
Postat av: jonnah

personligen gillar jag att tänja på gränser, och att sparka undan fötterna på motståndaren. lite busigt sådär...

2007-08-26 @ 23:33:00
URL: http://yonnaah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback