Lite halvseg sådär...

Då var man på väg att bli människa igen.

Helgen var precis så fantastisk som man knappt att hade vågat hoppas på. Jag tramsar ju runt lite med mitt skrivande på andra håll mellan varven.
Här är ett exempel, för den som är intresserad av en mer generell bild av de senaste dagarna.

.. .. ..

Domarna visade sig vara väldigt trevliga grannar. Fann en smålands- och en öststatsvän bland dem.

Om hyresvärden kan sägas att han föredrog att ha benkoll på läget. Han kunde dyka upp när som helst, var som helst för att se till att allting gick rätt till. Det mest imponerande var att han var uppe tills alla kommit hem för att vara säker på att inte några objudna gäster kom. De sista brukade snubbla in vid 4-5 och ändå hade han frukosten serverad vid 8.


Inkilningen tåls kanske också att nämnas. Den gick lite i grekiskt tecken och man skulle kunna dela in den tre kategorier som är ungefär allt som en helkväll bör innehålla.

1. Middag.
-Huvudrätt: Inlagd HEL ansjovis (ögon, fenor, ben - rubbet.). Surkål. Bönröra (som såg ut som något helt annat)
-Efterrätt: Bakelse av fetaost, senap och en jävligt färsk räka på toppen.

2. Dans.
George lärde oss lite grekiska moves. Dessa skulle egentligen  ha presenterats på mittplan före matchstart. Lyckligtvis sviker minnet ibland.

3. Hångel.
En viss grekisk dryck hälldes i munnen på nyförvärv nummer 1. Därefter skickades den vidare till nyförvärv nummer 2 och sedan nummer 3 för att slutligen komma tillbaka till nyförvärv nummer 1 som fick svälja härligheten.


.. .. ..

Vi spelar ju ändå innebandy för att det är roligt va... så jag vet inte om vi skall prata om en massa tråkiga resultat...

Nä, nu ska inte jag vara en dålig förlorare.

Södra Dal vann helt rättvis med 6-3. Vi var inte riktigt samspelta och kanske lite väl frikostiga med indianare.

Vi slog sedan tillbaka Båstad med 5-0.

Mot Rödövre hade det räckt med kryss för att nå slutspelsplats. Ibland önskar man att det inte var antal gjorda mål som fastställde segraren. Mycket bitterhet var det i surtelägret efter förlusten med 2-1 och maken till förråd av svordomar och andra mindre rumsrena ord har jag nog aldrig upplevt.

Men iklädd festblåsa och ett glas rött i handen kommer man ganska kvickt över sådant.

.. .. ..

Angående matchen på Peppes, tror jag Surte vann stort i fredags. Hela laget nässlade sig nämligen på olika sätt in. Värre var det på lördagen då vi var lite sent ute men det var en jäkla kvalité på de fyra som var där.

Helgens dans
Mycket ledsen att meddela George om att hans grekiska tango får se sig slagen av det ökända vevet à la Fredde på Grand.


.. .. ..


När det var dags för hemfärd igår slängde jag iväg en fråga ut i luften om hur man bäst kör hem till mina forna småländska tillhåll. Larsson svarade:

-Håll höger.

Tack, Larsson!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback