Inlägget med den oerhört tydliga röda tråden

Ryssland och Sverige i samma grupp i EM. Då hade man kunnat tro att Johanna skulle känna ett visst mått av tudeladhet. Men inte då. Det sägs att ens person är ett resultat av mixen gener och uppfostran. Vad gäller generna vet vi ju hur det ligger till och om min uppfostran kan sägas att ena parten av föräldraskapet hade lite mer åsikter och känslor än den andra när det kom till idrottsliga event. Det var inte mamma. Därför kommer mitt hjärta alltid banka mer för Ryssland i mötena dem och Sverige emellan.

För övrigt är man inte helt olockad att åka söderut i juni för att för en gångs skull få uppleva ett mästerskap på plats. Befarar att det blir mycket snack och lite hockey i den frågan.

.. .. ..

Nu börjar nästan till och med jag tycka att det är lite uttjatat att hylla Pippo i CL. Men kung är vad han är, nu även svart på vitt i den europeiska statistiken.

.. .. ..

Skåneresan resulterade inte i alltför många pinnar. Inga faktiskt.  Småsurt efter ledning med både 1-3 och 2-4 men för att vara ärlig inte helt orättvist. 6-4.

På hemvägen beskådades kvalitetsrullen Kingdom of Heaven. Merparten av lagets stadgade spelare deklarerade under filmens gång att Orlando Bloom utnämnts till ett av deras frikort. Förståeligt, helt klart. 

Någons pojkvän hade missförstått det där med frikort. Eller är det OK att ha grannen som ett?


På lördag väntar ytterligare ett kärleksmöte med IBF Göteborg och på söndag kommer Skåne till oss, denna gång i form av KFUM Malmö som hittills inte har övertygat. 6 points hade uppskattats.

.. .. ..

Tycker det är kul att Täby börjar vakna till liv. Formtopp till slutspelet igen?

.. .. ..

Vid ett ögonblick av trötthet gnällde jag tydligen över omfattningen romaner som skulle plöjas under denna termin. Efter den sista i ordningen fick jag mig dock en rejäl tankeställare och än värre blev det när seminarieledaren kryddade på med extra fakta kring miljöerna där historien utspelades. Aldrig förr har jag varit så nära till tårar på ett litteraturseminarium som idag när vi diskuterade Ombre Sultane (I Sultanbrudens Skugga) i vilken Assia Djebar berättar om kvinnoförtrycket som pågått och pågår i Algeriet. Kärlekslösa äktenskap där kvinnan inte har rätt till varken åsikter eller någon som helst njutning anses normalt. Skulle en man känna att det nalkades inskränkningar på hans makt, ja då var det bara att ta till våldtäkt, ju blodigare desto bättre.   

Visst låg väl inte sådana företeelser helt utanför mitt medvetande men idag kom det så nära.


Här i bortskämda Sverige är vi upprörda över att det inte råder jämställdhet inom idrotten.

Alla har sina problem.

.. .. ..


-Jag tycker det är så kul  att Maria Sahlin blev ledare för Socialdemokraterna.

Jasså, Karin, det var alltså den politiska satsningen som fick innebandystjärnan att lägga klubban på hyllan eller är det så att någon behöver försöka leta sig utanför sin bubbla och umgås med annat än innebandyfolk?

.. .. ..

En vän till mig promenerade i dagarna iväg till ICA. Hon inhandlade ett pussel. Ett tusenbitarspussel. "För att ha någonting att göra." 

Men jag känner att jag verkligen kan unna sysslolösa människor sin fritid. 

.. .. ..




26 dagar kvar av 2007.
 


Kommentarer
Postat av: Niklas Malmgren

Bättre köpa pussel än köttfärs på ICA verkar det som....

2007-12-06 @ 10:42:43
Postat av: C

Lite besviken att du väljer ryssland men okej du är förlåten bara för att du är så bra bloggare!! ;)

2007-12-07 @ 01:21:51
Postat av: Julia Andersson

Hej!
Fick syn på din blogg, du skriver bra både här och på innebandymagazinet. Hoppas du har det bra!
Kramar Julia (fd Vrigstadsbo =))

2007-12-07 @ 23:05:57
Postat av: Terror Tommy

Hej Johanna! Sitter och undrar om ni fortfarandekan ta hem seriesegern som var eran målsättning, vad tror du? Känns knappt som att ni håller div 1 klass, erat försvar suger kraftigt och ni har dåliga målvaker. Björkner vinner inga matcher åt er i år...

2007-12-09 @ 11:15:13
Postat av: Jonna

Men terror tommy. Bra namn. Vi har aldrig haft som målsättning att vinna serien så ta reda på fakta innan du uttalar dig...vi har haft problem med alldeles för ojämn nivå, men vi jobbar på det, halva serien är kvar och vi ska kriga för att komma så högt som möjligt.

Men nu grettan är den ute, det vi väntat på
snubbelfinten.blogg.se

Känsliga läsare får titta bort... kan hända att det kommer att kännas...=)

2007-12-09 @ 12:39:00
Postat av: anso

Jag kommer infinna mej, då sverige möter ryssland, så du vet kommer jag trycka en speciell t-shirt, nått i stil med gretzky hjärtan sverige....en rysk flagga och en femma....haha, hi hihi

2007-12-09 @ 19:03:36
Postat av: virre

Jaha du terror tommy, där fick man säg en käftsmäll, dåliga målvakter..Hmm, jag vet inte hur det är med dig men alla kan ha en dålig dag, även vi målvakter, tvyärr syns det mer...men jag ska ta mig i kragen å tänka över mina brister så kanske jag bli en bra målvakt tills vi möter IBF göteborg nästa gång...är det en bra målvakt ni vill möta så ska jag jobba på detta...

2007-12-10 @ 00:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback