Queen of hearts


Under gårdagsaftonen utvecklades det klassiska tisdagsmyset till spelkväll då den nyligen inhandlade kortleken åkte fram. Generellt har jag svårt att motivera mig för tävlingar som till största delen handlar om att ha Fru Fortuna på sin sida men visst krävs det även sin beskärda del av tankeskärpa för att lyckas fullt ut. Behöver jag säga vem som kröntes till kortspelsdrottning igår? Some say nybörjartur, I say solklar råtalang.

.. .. ..

Det snackas om att Johanna har satt i sig ett gäng pepperkakor för mycket det senaste och att hon är lite rädd för att farbror Tomten inte skall komma med några klappar till henne i år.

Visst är pepparkakor något utav det mest fantastiska som hör julen till men något svullande har det definitivt inte handlat om. Och tro det eller ej, jag har faktiskt slutat tro på Tomten.

Nä utan att... i söndags var jag schitzofren. Men nu mår vi bra.


.. .. ..


I måndags mötte vi ett svartvit-randigt lag. Igen. B-lagsserien denna gång. Det blev vinst med 11-0 trots att det fanns en och annan icke helt talanglös tös i motståndarlaget IBK Göteborg, farmarlaget till IBF.

Kommer antagligen snart börja drömma mardrömmar om dessa Juve-liknande utstyrslar som IBK/IBF Göteborg klär sig i.


.. .. ..

Tjipp tjopp så klev
Jens Frejd in i rampljuset. Tänk att till och med självaste aftonblaskan publicerar.

Det var faktiskt en i KFUM Malmö som gick in och gjorde ett zorro-försök i power-play i söndags. Hon sprang dock och bytte klubba så fort vi var fullt manskap (kvinskap?) på banan igen. Hon skall skatta sig lycklig att sågen fortfarande ligger i tryggt förvar. Visst kan man ogilla zorro, men snackar vi dessutom fusk-zorro - då är det klippt.

.. .. ..


Jag har funnit en underbar personlighet. Elfrid i Julkalendern. Inget självhat där inte. Härligt.

.. .. ..




Spelledigt i helgen sägs det.



Kommentarer
Postat av: Gäääfet

Du kan få låna min juventus halsduk om du vill, och sova med? hihi

2007-12-13 @ 11:18:51
Postat av: Johanna

En juventushalsduk är nog bland det sista jag skulle ligga med, gäfvert. Men tack ändå, det var generöst av dig.

2007-12-13 @ 12:05:49
Postat av: Gäääfet

hahahaha... ;P
ah, jag ska smyga ner den i din säng nån dag närmare jul...

2007-12-13 @ 16:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback