Allting är ju relativt va.

Nästan inga poblem alls i truppen
Larsson
- inte kunnat träna hela veckan på grund av jobb
Sandra - inte kunnat träna någonting i veckan pga affärsresa. Följande meddelande mottog vi från Slovakien:

Vov vov...
...var kommentaren jag fick jag höra av mannen bakom mig i matkön här på fabriken i Slovakien när jag pekade på den lunch jag valt. Frågan är om han menade att det: 1) Var hundkött 2) Var mat som endast dög som hundmat. Vad tror ni? Jag vågar inte gissa. Ni kan istället gissa om jag vill hem... JA!

Yllo - var insnöad i Kungsbacka i onsdags
Ullabella - sjuk i inledningen av veckan.
Åse - Sjuk onsdag-torsdag
Daggmar - Stockholmare
Hagel - Precis tillbaka från långvarig sjukdom
Sani - Sjuk hela veckan
Nina - Sjuk hela veckan
Polly - Sjuk, men hade icke kunnat lämna Ivar en heldag.
Dostojevska (nytt smeknamn som hagel tilldelade mig) - en ömmande fot
 
Annars är det så bra så. Hela 7 spelare som är fullt kuranta i nuläget.

Jag hade en tränare vid namn Mikael Holmberg i Wrigstad IBK som roade sig med prickskjutning under våra uppvärmningar. Och då snackar vi prickskjutning av spelare. Vid ett tillfälle var han millimeter från att träffa en tjej i ögat varpå någon helt naturligt utbrast:

-För fan Holmberg! Du kunde ju ha träffat henne i ögat!
-Tänk posistivt för fan hon har ju ett till!


Minnesvärd herre det där. Får mig att tänka på en av mormors (måmås) oräkneliga, egenhändigt broderade bonader som jag citerat här tidigare men som känns aktuell igen.

Tänk i varje nöd och fara,
varje motgång och besvär,
att det ändå kunde vara,
vida värre än det är.


Bara att bita ihop. Tänk på barnen i Afrika.

Lite gulligt
På tal om mormors bonader var det en som, hängandes på övervåningen, länge förbryllade mig då jag inte riktigt kopplade dess kristna budskap:

Vi bo ej här, vi blott härnere gästa.

Förstod inte hur mormor kunde vara så tokig och hänga den på övervåningen.


En elaking signerad J. Hansson
-Hur kan du tycka så bra om Sebastian?
-Kolla ögonen!
-Men han sjunger ju inte med ögonen!
-Det är fan nästan så att han gör det.
-Tur att inte lärarinnan gjorde det.


Rykten
"The only way for someone like me to get a guy like that is to pay him." Stanford, Sex and the City, inser sina begränsningar i bästa TV-serien. Enligt rykten har en filmatisering börjat diskuteras på nytt efter att Kim Catrall (Samantha) kommit på bättre tankar. Bra skit.

Ett annat rykte som ihärdigt diskuterats på spelarbussen är huruvida Amors Pilar träffat Anja Pärsson (also known as Putte Proppmätt) och Tina Nordlund. Någon som vet? 

Kommentarer
Postat av: mamma

Apropå hundmat- I Korea äter man hund. Jojjo visst minns du Hasse i Bro? Han berättade om en kille från Korea som en gång på fikapausen berättade om vilka goda konserver han brukade köpa på konsum, till sig själv alltså.
Apropå mormors bonader.Du är helt underbar men varför frågade du aldrig vad hon menade med den där välsignade bonaden.
Lycka till i morgon. Mamma

2007-02-24 @ 22:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback