Au Revoir, Partillebo!

IFK Kungälv startade kvalspelet fint med vinst mot allsvenska Örebro idag. Min käre bror har fångats på ett videoklipp inför matchen för den som önskar att se. (Gick tyvärr inte att fixa en direktlänk så gå in på aktuelltfliken och sedan www-tv.) Glöm inte vad jag brukar säga, det är bara att tejpa! Undrar så vart jag kan ha fått detta ifrån?

.. .. ..
 
Åse försökte på träningen komma på ett kaltschigt gemensamt namn till Claes och Klas. Hon hade missat att Claes Jidevik stavade med c så hennes första förslag var KK. CK snappade upp detta och gick snabbt ut och dementerade.

Matilda såg jävligt slimmad ut ikväll. Diet, hårdträning eller magsjuka, svårt att säga. Lätt i steget var följden i alla fall. Behöver mer hets.

Maggan letar fortfarande efter korvkiosken efter min tunnel i fotbollsuppvärmningen. Den gamla klassikern funkar fortfarande. Nina hävdade sedan att jag stannade och beundrade denna smått fantastiska tunnel och därför tappade bollen. Jag blev fasthållen. Var inte det minsta nöjd. Incidenten fick mig att tänka tillbaka på ännu ett uttalande från en gammal coach, Gerhardt "Günther" Borkowski. Detta kunde man vara säker på at höra om man blev tunlad när det begav sig.
"Ihop med benen för fan det är inte lördagkväll!"
Som en liten parentes kan nämnas att vi var ca 13-14 år gamla då. Mindre lämpligt kanske.

Det slår mig nu också att det var säsongens sista visit i Partillebo. Lätt den bästa hallen. Och det såg stekhett ut.




Kommentarer
Postat av: Maggan

Jag tar den med ketchup tack! :)

2007-03-01 @ 08:29:09
Postat av: Nicke Halmstad

Fredag och trött på att jobba så jag läste igenom alla dina bloggar...

Skall ge dig ett annat namn som kanske inte är så smickrande..

I Bodens Damlag finns en tjej som heter "Tania Erturk"

Det du

2007-03-02 @ 09:02:53
Postat av: Johanna

Tack för tipset, Nicke!

2007-03-02 @ 12:18:18
Postat av: Johanna

Tack för tipset, Nicke!

alltid intressant med udda namn.

2007-03-02 @ 12:18:57
Postat av: Gerhardt B

Hej du glade...råkade på någotvis hamna på din blogg...och det ska sägas att jag satt en bra stund och grinade åt dina bloggar och framförallt dina små inlagda kommentarer från förr...men tänk på.....att det va fredagskvällar vi skulle hålla ihop benen,,,ber om ursäkt om jag sa små mindre olämpliga saker som kanske skadade dig,,hehe,,ha det gott...Gunther.,..

2007-08-19 @ 08:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback