Feeling hot hot hot

Stekhett
Hade det plötsligt installerats ett värmesystem i Jonsereds sporthall eller var det vi som var så jävla heta? Vi är vana vid att Sävehofs junistjejer knycker det mesta av syret före oss men på detta hade en tryckande hetta infunnit sig.  Kändes som rena höghöjdsträningen ikväll vilket Maggan tyckte var jättebra eftesom vi ska åka uppåt i landet till helgen. (?)

Lägesrapport

Tyvärr härjar flunsan i laget och det är frågetecken på Hagel och Pollak. Polly kanske får kliva in om hennes välartade son Ivar släpper iväg henne. Kul att Yllos rygg äntligen håller för spel, skapar konkurrens på backsidan. Ulrique hinner inte hem till matchstart. I afton uppdagades dock att om hon hade valt att flyga, som vissa av hennes vänninor hade gjort, så hade hon hunnit. Planering och prioritering är A och O.

 

Iskallt
Har fått veta att vår sista hemmamatch skall spelas i Lexby Sporthall. Ok för att vi inte fyller Partillebohallen varenda match men Lexby?! Hur många får det plats på ”läktaren” där? 10? Men det fanns tydligen inga andra alternativ då samtliga matcher skall spelas vid en viss tid och P-bo var bokad just då. Gissar att det är Sävehof som ställer till det. De går av någon lustig anledning alltid före.

 

:)
Efter prisutdelningsceremonin i onsdags hade jag med mig två chipspåsar och ett kinderägg. Satt fint till kvällsmat det.

.. .. ..

 

Bläddrade igenom nya numret av Innebandymagazinet på 2 minuter tror jag. Jag förstår inte varför jag aldrig slutar hoppas på att jag ska slippa bli besviken. Jag skall inte säga att jag prompt hade tyckt bättre om den om det hade stått mer om damsidan men rapporteringen av denna är ju i det närmaste obefintlig. I detta numret fick man inte ens den givande informationen om vad någon damspelare har i sin träningsväska. Vidare är jag lite fascinerad över det återkommande modeinslaget med omslagspojken som modell. Är det bara jag som skiter fullständigt i vad de har på sig och hur mycket dessa paltor kostar?  

 

.. .. ..

 

Alla hjärtans dag är ett kommersiellt jänkarjippo. Och jag är inte bitter!

 

.. .. ..


 

Svårtippat startfält i lördagens schlageromgång. Min personliga favorit är Sebastian men det är stort frågetecken på om han går hem hos den gråa massan.


 

.. .. ..


 

Johanna Sällström R.I.P.

Känns hemskt tragiskt.

Lustigt men något jag sätter henne i samband med är när jag i mina unga år spelade Tjejsnack och gång på gång stötte på uppgiften ”Nämn tre kända personer med samma förnamn som du.” Då svarade jag: Johanna Sällström, Johanna Manninen (någon blek halvfigur som dök upp i Finnkampen år efter år, hur känd man då kan klassa henne som?) och sedan var det stopp. Jag kom aldrig på några andra kända Johannor.  


Kommentarer
Postat av: Magg

Tack Johanna, du vet hur du gör dina arbetande vänner glada en mulen fredagsmorgon...vad akn vara bättre än ett nytt, färskt blogginlägg.. :)

En reflektion; Tänk så här om Lexby, chansen är stor att det blir fullsatt vilket kanske kan skapa en härlig inramning till matchen. (Hellre en liten och fullsatt hall än en stor och ekande...hoo hoo hoo)

2007-02-16 @ 08:22:56
Postat av: Anonym

Då va bloggarn här igen för sina visdomsord.
De e juh till och med helt meningslöst å läsa vad du skriver nu för tiden.

Har du tid till å skriva blogg men inte å koka kaffe åt din arma broder...?

Du skärp te dej nu, å sprd lite glädje i tillvaron. Men den har skiten sprider du bara förvirring. Snart vet man juh inte om man ska ha hatten på huvet eller röven.

HPD

2007-02-16 @ 19:32:06
Postat av: karin

"modereportagen" i magazinet är årets största miss. om man vill läsa om mode får man väl köpa "elle" eller nån annan modeblaska. fy, nu är jag rejält trött på den tidningen. enough is enough.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback