Måndagstugg

Tröttsamt

Att en biff kan jogga sig in i landslaget och åsidosätta flera kvicka, tekniska och kreativa spelare. Funderade på att kräva pengarna tillbaka efter Finlandsmatchen för att jag ogillar spelare som lever på att de är storväxta så ofantligt. Nyttiga är de enligt vissa, men djävulskt tråkiga att beskåda om jag får säga mitt. Det gladde däremot att Vrigstadsonen Peter Sjögren blev matchens lirare. Heja Vrigstad!


 

Marie Lindberg. Ja, hon var duktig och det var en fin bit men jag blir spyfärdig på hennes patetiska ”Åh detta är så stort!” och ”Jag känner mig som en prinsessa i en saga!” Jag tillhörde dem som inte rös och grät med henne. Fick känslan av att hon spädde på livet-är-en-schlager-imagen till det yttersta. Jag tror dessutom inte att det var en slump att Regina Lund kastades in i samma tävling. Vi minns väl alla vem som spelade den största konkurrenten till ”Mona” i filmen? Christer Björkman, I can see right through you!


 10+

Ola Salos karisma. Vilket nummer! Jag har sagt förr att de kommer vinna alltihop, nu kan jag nog till och med drista mig till att tippa på jordskredsseger.


 En minnesvärd träning

Under kvällens träning skadades vår enda målvakt vilket fick Klabbe och Clabbe att arrangera en mycket chantil liten småmålsturnering. Priser utlovades till det vinnande laget. Detta var något som jag, Hagel och Gävfert gick igång på ordentligt. Vi malde ner motståndarna med tekniska finesser och taktiska triumfer(?). Kan nämnas att jag, lite oväntat kanske, själv agerade deffensiv gigant. Har nog inte täckt så många skott på hela säsongen som jag gjorde denna afton. Ja, tjejer har en tendens att inte ta ut liret till max under småmålsturneringar utan mer köra på den fega långskottsvarianten. Such a shame! Mina mannar (hur förkvinnligar man det ordet?) däremot får väl klassas som ett jävligt spelande lag. ”Gevvan” lyckades till och med stänka in ett mål i egen kasse när hon överarbetade en situation. Eller hur var det nu?


 

Skall bli oerhört spännande att se vad man inbringar mer än den berömda äran, priserna får vi nämligen vänta på tills på onsdag.


 

Något annat jag väntar otåligt på är en inflyttningsfestinbjudan från Mary Maple och Maggs. För första gången ser jag en verklig anledning att ta mig till Hising-island. Ryktas om mängder av grillaftnar overthere.


Kommentarer
Postat av: Magg

"spelande lag...?" Om jag minns rätt så gjorde ni alla mål på långskott mot oss! Rätt ska vara rätt! ;-)

Inbjudan kommer endera dagen, kanske blir det någon schlagerkväll i soffan innan grillsäsongen inleds...

2007-02-13 @ 09:01:12
Postat av: Johanna

Maggan.. ironi! :)

Låter lovande!

2007-02-13 @ 11:06:15
Postat av: Koppen

Jaha, då har jag en anledning till att utesluta dig med i Schlagertävlingen. Man hånar inte skönheten Marie. Bli inte chockad om jag tar bort dig och Maggan (Maggan eftersom hon flåsar mig i nacken).

Bra bloggat...

2007-02-13 @ 14:10:54
Postat av: Maggan

Ironi...was is dass?!? ;)

2007-02-13 @ 14:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback