Lärarutbildningen är ett stort skämt

Följande uppgift tilldelades oss lärarstudenter förra veckan:

Ni ska gestalta något. Vad ni vill. På vilket sätt ni vill. Och tyvärr kommer vi inte hinna att titta på allas arbeten. Men vi kommer att sätta upp närvarolistor som ni kan skriva upp er på.

För det första är uppgiften glasklar. I stort sett inga dimmor alls. Eller?
För det andra, vem fan lägger ner tid och möda på ett arbete som inte ens kommer examineras på något sätt? Skulle härmed vilja idiotförklara de som har gjort det, om det nu mot all förmodan finns någon.

Kan tyckas glassigt att man kan glida sig igenom en utbildning. Visst, jag har inte lidit denna veckan när jag suttit helt sysslolös. Men detta tar man studielån för. Och jag gissar att tomtarna på Pedagogen (lärarhögskolan i Göteborg) får rätt gott med deg för det flumarbete som de sysslar med. Sinnessjukt.

Nädå jag är knappt nåt förbannad..

Ett annat exempel.. Om man inte kunde närvara på ett litteraturseminarium (dessa är förstås också väldigt givande) nu under hösten skulle man bli tvungen att göra någon slags kompletteringsuppgift. En vän till mig fick förhinder men ringde senare upp seminarieledaren och sa att hon bara hade glömt att skriva upp sig på närvarolistan. Och den dumma jäveln gick på det. Nivån är inte skyhög alltså. 

Nä, det ska sannerligen bli skönt att komma ifrån Pedagogen nu och bara läsa franska. Kommer tillbaka till cirkusen hösten 2008. Längar inte.


Kommentarer
Postat av: lisa hagelqvist

Hej Gretsk!!

Ska bli kul ¨å ses på lördag!!


Kram Kurre L


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback