Partille IB med kniven på strupen..


 (
http://www.innebandy.se/templates/IDA/CompetitionInfo.aspx?id=8811&CompetitionID=1526)

Känns helt fruktansvärt att vi ligger där vi ligger. Som många säger, med det spelarmaterial vi har ska vi definitivt inte vara ett bottenlag i division 1. Skärpning nu alltså. Tror att vi kan fixa det med Klas Persson vid rodret. Vilken jäkla klippa alltså! No offense, alla andra tränare jag har haft, men jag kan säga redan nu att han är den bästa. Han ser såväl stjärnorna som slitvargarna, är pedagogisk ut i fingerspetsarna och väljer spelsystem som passar de spelare som finns att tillgå. Excellente Klabbe!

Något som gör mig jävligt förbannad är att det bara är två lag i den södra damettan som åker ur medan det i västra är tre. Västra håller dessutom avsevärt mycket högre klass. (ja, det kanske kan diskuteras men vi får väl se hur det går när det är dags för kvaltider.. KAIS kommer, om jag får gissa, köra över RBK eller Södra Dal) 

Språkade lite med Karin över en (tre timmar lång:-)) kopp fika. De var tydligen inte helt nöjda med gårdagens insats mot Dalen. Skall bli oerhört spännande att se hur det kommer se ut i daminnebandyn i Göteborg nästa säsong... Tänk om (god forbid) RBK går upp och vi (GOD DAMN IT, forbid!!) åker ur. Nä hemska jävla tanke, det får bara inte hända.

Ryktas om att en forn storstjärna ska comebacka i PIB nu i veckan.. Gläder mig så in i den! Du behövs.

Snart dags för träning. Lite nya rutiner med Klas. Som den sanna optimist jag är, tror jag att det kommer bli kanon. Känns lite som en nytändning. Var länge sedan man verkligen längtade till träningen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback