jobba jobba joooobba

Work it. 
Om du  vill naturens väg till verklig sällhet veta, så lyd dess första bud - Arbeta. 


Tro det eller ej, dessa vidsomsord är inte hämtade från ryska led. Nä, det är mormor som varit i farten igen.

 

Man får se upp bara så att man inte jobbar ihjäl sig.


Hur sjysst är Gubben däruppe då? Av 15 dagar är jag ledig tre och för första gången på vad som känns som en evighet är det riktigt grymt väder. Nämen passar det väl utmärkt att skicka lite feber på mig? Tack Gud. Tack som fan. Måste ändå säga att det blev lite av en triumf att komma hem och se att temperaturen låg nära 39 när vissa under en hel dag beskyllt mig för att vara en gnällspik som enbart mådde som jag förtjänade.

.. .. ..

Zicko, jag har inga säkra bevis på vad som egentligen hände med Sofia, som vi ytterst sällan kallar henne. Jag var helt övertygad om att hon bara hade stumnat efter de två backarna strax före halvvägs. Men det ville hon förstås inte erkänna så hon drog någon jävla vals om att det var björnar på gång inne i skogen. Hur det egentligen var lär vi aldrig få veta.
   

.. .. ..

      

Hörde att den svenska så kallade partyeliten var upprörda över att medelmåttor glider ner till tennisveckan och festar med dem. Stackars partyeliten. Men om nu partyeliten är så elit så borde väl inte vanliga dödliga ha någon chans att hävda sig?

   

Det ryktas om att krogägarna i Båstad avskyr innebandyhelgen. Ja, de tjänar ju inte så mycket på den. Vi innebandyspelare kanske fokuserar mer på själva idrottandet, eller jag vet inte?

 

Nu händer det igen. För andra året i rad kommer den lätt roligaste cupen att krocka med Pride-festivalen. För egen del är valet inte speciellt svårt men man behöver inte jättemycket brain för att räkna ut att ett antal damspelare blir tudelade. Operation övertalning har pågått även i år men det blir en del svinn ändå. Tråkigt. Om man kunde vara på två ställen samtidigt.

 

Fick ett sjukt lockande erbjudande alldeles nyligen. Ja, som sagt, om man bara kunde vara på två ställen samtidigt. Regler är ett otyg. Till för att brytas har jag hört. Och tro fan att folk täpper till kryphål som fanns förr.

 

.. .. ..

     

En 28-årig man på försäkringskassan i Göteborg hade lurat till sig en jävla massa miljoner. Inte som Posener, men ändå. Var tvungen att ringa och kolla med en av våra coacher som jobbar där att det inte var han som varit i farten. Det var det inte. Annars kunde Båstad ha blivit rivigt.


.. .. .. 

Nu nalkas slutet av detta inlägg  så som lite utfyllnad, så att personer som sitter på sina jobb, inga namn nämnda (Ma...), och förväntar sig att jag skall producera text som kan få dem att undfly sina egna arbetsuppgifter, fyller jag på lite här. Jag är ju trots allt en jävligt god människa.


Kommentarer
Postat av: Bulan

Ibland bara måste man göra vissa saker i naturen...

2007-07-17 @ 12:59:59
Postat av: Ma...

Tackar, bockar och bugar! :-)

2007-07-17 @ 13:01:37
Postat av: undrande

vilken turnering krockar med vad??

2007-07-18 @ 21:33:01
Postat av: Anonym

båstad outdoor open krockar med pridefestivalen, en festival för gay-folk

2007-07-18 @ 22:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback