Välgörare

Tydligen har jag gått och blivit lite av en välgörare. Har i över ett år varit medlem i Individuell människohjälp (IM) och skänkt några slantar dit varje månad, vilket ha fått mig att känna mig som en god människa. Men igår fick jag två ordentligt personliga tacksamhetsförklaringar.

Okej, den första smilade jag mig till. Lämnade lite rabatt till en man vars dotter insjuknat i den hemska sjukdomen tvar. Det var egentligen inget snack om saken, varenda människa hade gjort samma sak som jag. Men nu har jag kommit in i receptionist-/försäljarstimmet och är så väldans övertrevlig mot alla kunder. Hade jag varit mitt vanliga iskalla jag så hade denne man aldrig någonsin öst på med superlativen så till den milda grad som han gjorde.

Den andra kom som en blixt från klar himmel. Detaljer känns onödiga men någon bemödade sig med att tacka för något jag skrivit. Och det värmde.

.. .. ..

Idag föll de sista schematekniska bitarna på plats så att jag kan hänga på det gäng som åker ner till årets innebandyturnering , eller läger som en arbetskamrat kallade det, en dag i förväg. Det handlar om att pissa in sitt revir, samt att ordna med huvudkuddarna till beachen.

.. .. ..

På innebandyträningen igår tog det blå laget en härlig skalp. Känslan av att ha flodhästslöpsteg var däremot inte alltför angenäm. Dessutom tror jag bestämt att någon hade gjort hål i mitt klubblad. Hur många gånger skall jag behöva säga det här -Jag vill inte börja med freebandy. Nämen det vore synd att säga att känslan är på topp. Gissningsvis känner fler än jag så.

.. .. ..

Vinter-OS 2012 till Sotji!
Kuriosa: Det är tennisesset Maria Sharapovas hemstad. Det lilla (jättlånga) amerikaniserade aset lämnade förvisso staden i tidig ålder så hon skall egentligen inte nämnas. Jaja, låt gå för den här gången då.

.. .. ..

Får man jobba åtta dagar i streck? Känner mig lätt utbränd här efter dag 7. Only one to go..





Kommentarer
Postat av: Sjarapovas Agent

"Det lilla (jättlånga) amerikaniserade aset"
Ajj aj aj.
Inte skriver man så om framgångsrika tjejer.
Vad har hon gjort för förfärligt, som kvaliciferar henne att kallas ASET????
Fy skäms på sig Gratjova. Njet Harascho.

2007-07-06 @ 09:58:38
Postat av: Johanna

Det är så lätt hänt att man slänger dit något mindre väl valt ord när USA kommer på tal. Är nog mest sur över att hon som är så duktig känns mer amerikansk än rysk vilket inte är så konstigt då hon bott majoriteten av sina levnadsdagar där. Ber agenten så hemskt mycket om ursäkt.

2007-07-06 @ 11:03:05
Postat av: Roby

Håller med Johanna! man ska inte svika sitt land!
vai Johanna ;-)

2007-07-06 @ 13:58:17
Postat av: Sjarapovas Agent

Maria S hade verkligen varit en svikare ifall hon hade spelat i USA:s färger.Men hon gör det ju i itt hemlands färger.
Hade hon bott i Ryssland hade hon nog inte fått den lugn och harmoni som krävs för träningar och tävlingsförberedelser.
Den ryska maffians eventuella kidnappningar skall vi inte tala om.
Johanna, du är f.ö. en riktig idrottstjej som många kan lära av!
- Det där med att be om ursäkt var en sådan sak.
Bravo! Go on Baby.

2007-07-06 @ 18:46:32
Postat av: anso

Va ska du dopa dej, visste väl att dina rysska DNA satt hårt inne, EN dag före alla andra!! Vad tycker igentligen internationella dopings kommitén om detta???
ryssfemma for life

Postat av: ZICKO

Jag skulle vilja höra allt om Sofias varv på 8an senast...hehe!

2007-07-14 @ 00:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback