Wrigstad IBK, del IV

Nostalgieuforin var i det närmaste total under helgens familjära sammankomst. Då plockades nämligen det gamla 8-bitarsnintendot fram. De inpissade rollerna från förr höll i sig. Broder 1 tog kommandot och broder 2 gjorde sitt yppersta för att hänga på. Själv satte jag mig som så ofta förr i åskådarposition. Man skall göra det man kan och lämna sådant man inte behärskar åt andra.


Pumpa in deg i föreningen
I ett ytterst gnälligt inlägg i inledningen av min bloggkarriär nämnde jag att distriktslags-SM gick av stapeln här in da hoods (Sävsjö & Vrigstad) under ett antal år.

Många av dagens stjärnor, daterade främst mellan 79-83, var då här nere och representerade sina respektive distrikt. Om jag inte fullständigt missminner mig brukade det var ganska stor Stockholmsdominans på herrsidan medan fighten huvudsakligen stod mellan Småland, Västmanland och Skåne på damsidan.

Detta spektakel var, vid sidan av bingolottsjävlarna, en av de större inkomstkällorna under WIBK:s glansår och det hela byggde naturlitgvis på att klubbmedlemmarna ställde upp med diverse ideella arbeten. Under Günthers slavpiska fick flickorna sköta kiosk- och städsysslor medan pojkarna var sargvakter och dylikt. Det var ju det där med att göra det man är bra på.. eller jobba in de traditionella könsrollerna lite bättre i samhället. Nä nu ska inte jag vara sån.

En stor händelse var det hur som helst. En injektion i den annars rätt oglammiga serielunken i hjärtat av Schmaland. 

One episode to go

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback