Dags att byta tröjnummer?

Dåndimpen var nära när jag såg att innebandynytt hade lagt upp min blogg på deras startsida. Djupt smickrad.

.. .. ..

Under en konversation angående tröjnummer
 De flesta som sett mig "in action" antar jag tydligt minns ryggtavlan för det är jävligt svårt att hänga med i svängarna emellanåt. För er andra; jag har nummer 68.

-Jagr är Tjeck. Borde inte du ha 91 eller nåt?

Min första undran var om ha trodde att jag var född igår. Växte faktiskt upp under den ljuva hockeybildseran och vet lite mer om Jagr än att han har långt hår.

-91, jo det har förstås rysk klang. Men jag har en viss estetisk aspekt att ta hänsyn till också. 68 är snyggare än 91.

Hellre snygg än bra, eller?

Hockeybilderna ja. Jag var ingen toksamlare, någonstans hade man ju redan då, nu snackar vi lågstadiet, någon slags traditionell kvinnlighet i sig.  Men skaffade man sig ett riktigt kap till givmild pojkvän kunde man håva in lite goa bilder. (Avd. "hockeybildshora"?) Jag kommer aldrig glömma besvikelsen jag kände när jag fick veta att en av mina bästa vänner
Karin som tagit över Jesper (Peter Sjögrens lillebror faktiskt...!) efter mig fick Wayne Gretzky, som var lite utav högsta vinsten, av honom. Jag hade fått några schletna bänknötare. Fy fan. Komiskt nog var Gretzky smeknamnet jag tilldelades när jag anlände till Rävarnas gryt. Så det kan gå!

.. .. ..

Verkar som att det snart är dags att börja hålla på Ryssland i fotboll också.

.. .. ..

Vågar nästan lova att Chris kommer nämna Zorrofinten tio gånger under kvällens sändning.

Nä, det finns inga tankar på att välja hockeyn. Hata är ett starkt ord men det är nästan så att jag hatar hockey. 511 omgångar i grundserien och bäst av 23 matcher i slutspelet. Jättespännande. Verkligen. (Givetvis är det en fullständigt annan femma om mina landsmän från öst spelar.)

.. .. ..

På återseende.

Kommentarer
Postat av: Nicke Halmstad


Fundera på detta ang tröjnummer...

Stockholmare kallas 99 or...

Dom är inte riktigt hundra....

Du hade 68 va..

Jag vet jag är ett manligt svin...

2007-03-29 @ 23:21:07
Postat av: Johanna

Nicke, kallas Stockholmare för 99or? Det var mer än vad jag visste.

Haha.. ja som med allt annat så är det fritt fram att tolka.

2007-03-29 @ 23:47:32
Postat av: Maggs

Jag trodde Stockholmare kallades för 08:or.....

2007-03-30 @ 08:59:44
Postat av: Johanna

Eller hur, Maggan?
99 förknippar jag mer med gamle Wayne.

2007-03-30 @ 09:08:33
Postat av: Anonym

Kallas inte Stockholmare för 55:or?

2007-03-30 @ 10:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback