Försäsong? Nä... jag väntar nog lite..

Jag tyckte lite synd om AIK igår. Den där enorma känslan av besvikelse efter en underprestation och ett abrupt slut, den är allt annat än go. Tack och lov, i detta fall, uppmärksammas inte flisor som harvar strax under elit på samma sätt som de svenska mästarna.

KAIS - Robertshöjd 8-2
Partille - KAIS 2-7
Slutsats: Partille är bättre än RBK. Seriöst? Ja, gud ja!

Fredag kan vara dagen för Pixbos sorti ur SM-slutspelet. Vore försmädligt om det blev så. Det är inte riktigt så att jag, twentyforseven, går omkring och funderar över utgången i denna matchserie, eller någon annan heller, men när jag gör det har jag en svag känsla av att det inte kommer gå vägen för the foxes. Inte efter torsken uppe i Västerås. Hoppas jag har fel.

.. .. ..


Börjar bli dags för mig att fatta ett beslut om vart jag ska husera nästa säsong. För jag kan ju knappt bärga mig inför att börja försäsongsträna. Det är så evinnerligt tråkigt att bara ligga hemma på sofflocket. Hemskt att hinna titta på ett TV-program då och då, till och med följa en serie. Och träffa vänner utanför innebandyn, det är rent för jävligt. Ta en fika/film vilken kväll i veckan som helst. Ni hör ju. Misär.

Man kanske skulle göra en Henke Larsson, gå till ett lag som är mitt uppe i en säsong. Fast i mitt fall tänkte kanske jag mig mer att återuppta fotbollskarriären fram tills innebandysäsongen börjar igen. Det var jävligt käckt på Vrigstadtiden. Då höll man sig alltid undan alla äckliga försäsonger med motiveringen "Vi måste avsluta den säsong vi har påbörjat.". Den funkade i båda övergångarna. Varför la man av med det? Jo man kom till Pixbo där det var förbjudet enligt kontraktet att utöva någon annan idrott. Och givetvis följde man detta som en jävla nickedocka och la i en handvändning fotbollspjuxen på hyllan. Vad hade hänt om jag hade fortsatt? De hade ju inte gärna kunnat hota med bench...!

Mitt i denna lathetsconfession kan jag inte undanhålla en fantastiskt rolig incident från förra säsongen. Vi mötte Älvstranden borta i den sista och, såvitt jag minns, betydelselösa omgången. Jag, Daggmar och Ebba var (helt felaktigt förstås) bänkade från start.
 De som någon gång varit ute och spelat i Lundbystrand vet ungefär hur terrängen ser ut runtomkring den festliga och inspirerande byggnationen. Det var liksom inte jätteskoj att ge sig ut. Inte för att vi tre är de som brukar ligga och dra på utelöpet på matchuppvärmningarna men just denna gång sackade vi efter övriga gänget lite extra, eventuellt kanske möjligen som en följd av bänkningen. Till slut var vi så långt efter att vi stannade och gick. Vi började inse att de andra inte skulle märka om vi sket i att springa ute. Så vad gjorde vi? Jo vi hittade en bil parkerad strax intill ingången som vi visste att laget skulle passera och gömde oss bakom denna. När sedan laget planenligt joggade förbi hakade vi på lika smidigt som husvagnen hakar på långbens bil på julafton.
 Det är så jävla underbart när man hittar likasinnade! Jag tyckte för övrigt att det var mer förståeligt att jag med mina då 20 år fyllda betedde mig på detta sätt, än att Ebba och Dagis gjorde det som var 26 respektive 27. På detta plan börjar jag dock inse att jag antagligen aldrig kommer att "mogna".
 Något man kan undra är också vad dåvarande coach, Magnus Sundell, hade sagt om han visste om detta?

.. .. ..

Bryter för lite
reklam. Tack för tipset Maggs.

Kommentarer
Postat av: Maggs

Varsegod! :) Skönt atts e att du lever... ;)

2007-03-28 @ 11:05:10
Postat av: Caperio

Du e fan helt jävla grym! Grymt kul blogg, keep it up!

2007-03-29 @ 02:44:18
Postat av: Jasse

KAIS - Partille 12-5
Slutsats: RBK är bättre än Partille. Seriöst? Ja, gud ja!

2007-03-29 @ 23:19:42
Postat av: Meetstarhunter

Hello!I enjoyed looking around Your web-site! Keep up this great resourse! With the best regards!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback