Ont i håret

När Linköping entrade planen i sitt reservställ kunde vi konstatera att vi redan på förhand hade vunnit en "match i matchen" (snyggast). De såg för taskiga ut. Inte för att vi känner oss überfräscha i våra stora vita tält till reservtröjor men illgrönt är sådär asså.

Matchen vann vi, den också, med 3-1. Kortvarig lycka.

Efter slutsignalen fick vi veta att Vänersborg ledde mot Västerås med 5-3. Fy fan vad surt.
Men så började ändå VIB krypa närmre. 5-4. Och 5-5 med omkring 6 minuter kvar. Hoppet steg, för det skulle ju ha räckt med oavgjort. Men så kom kallduschen två minuter från slutet. 6-5 till Vänersborg och hejsan hoppsan så förpassade de oss ner i division 2. Jag ska inte ens göra en ansats till att yttra mig om hur jag känner inför detta faktum.

Lita aldrig på en Västeråsare.

Jävligt bittert att det till slut hänger på ett mål men det var egentligen inte gårdagens resultat som var de avgörande.

.. .. ..

J'ai mal aux cheveux. Jag är bakis.
Ordagrann betydelse: Jag har ont i håret.

Antagligen blir det återhämtning nere i Lisebergshallen.
Pixbos damer tar sig an Boden.

Boden var det enda lag jag lyckades göra mål på under min elitseriesejour. och vilket mål sen! Tror det var Maria Andersson som la upp en långboll mot kassen och jag gick in i en duell med målvakten, bollen studsade på min fot och rullade in i mål. Det var, om jag inte minns fel, ett ganska viktigt mål också så jag blev väl ingen favorit bland Bodenspelarna och de ca 700 (!) på läktarna. Men vad skulle jag göra då? Springa till domaren och erkänna att jag sparkade in den? Domarna frågade i efterföljande periodpaus Zickan hur det där målet egentligen gick till. --Fråga henne själv.
-Tian, gick den på foten in eller?
Tystnad.
-Nä (uppenbar lögn)
Hade jag bara varit lite mer insatt i reglerna så hade jag inte ens behövt försöka ljuga för de kunde ju inte i det skedet döma bort målet. Zicko bara flinade.

Ett annat ögonblick jag minns från den resan var när jag vaknade av att bussen (ja, vi åkte buss dit.) stannade. Mörbultad som jag var och medveten om att jag var långt åt helvete upp i landet tittade jag ut, och det första jag såg var en skylt där det stod: Välkommen till Nordpolen
Åh Herregud, tänkte jag. Det visade sig sedan vara Bodens badhus.   


Efter dammatchen spelar herrarna mot Jönköping. Varför inte köra en heldag innebandy liksom? Det är ju inte så att man är i stånd till så mycket annat ändå.

.. .. ..

Älvstranden klamrade sig kvar i södra på bekostnad av Backadalen efter vinst mot Surte.

RBK - Grattis. Och, jag menar det, lycka till. Hade varit jätteskoj med två göteborgslag i elitserien. Men KAIS är tunga så det blir till att lägga in ett par extra växlar.

.. .. ..

Sanna - Suck.
Sonja - Vackert.

Kommentarer
Postat av: Remyfrida

Hello my name is Cisco. English language is my second language . I visit sites like yours to learn new english vocabulary words and improve my english grammar . I hope to have effective communication and business communication for a new job in US. I learned a new word of the day from your site. I plan to be public speaking and business writing better now from your site. Thank you.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback