Silly får vänta

Anna Pohjanen har fått kicken från SVT. Det var fan inte en dag för tidigt. Det var ju välsignat att Svanberg kom på henne med att vara agent åt ett antal damspelare så han fick en ursäkt. Den konflikt som enligt SVT uppstod kan jag faktiskt inte förstå.  Men det är väl för att hennes ord överhuvudtaget inte väger så mycket in min värld. Jag har ju lite svårt för att acceptera att kvinnor "kvoteras" in för att det ska se bra ut ur jämställdhetssynpunkt men vissa gör det bättre än andra. Anna Pohjanen är inte en av dem. Hennes insats under VM förra sommaren var under all kritik. Jag tappade haken rätt rejält när jag hörde någonstans att hon hade haft en one-hit-wonder för några år sedan. Det är inte så att kvinnan besitter den allra mest briljanta karisman.

Ett klyftigt uttalande sprang jag på, på innebandy.se. Det var Pixbos damtränare, Daniel Hansson, som hade sagt att Camilla Nilsson skulle platsa i herreliten. Camilla Nilsson är verkligen jätteduktig, en av de allra bästa jag stött på men for gods sake, don't push it! Jag må låta som en antifeminist i detta inlägg men det är sån skillnad mellan dam- och herrinnebandy va.

.. .. ..

Enligt rykten kan tvåan i Göteborgstvåan komma att flyttas upp till division 1 pga ruljansen som blev då vi i Partille och Backadalen åkte ur. Just nu innehar Marstrands IBK andraplatsen i den serien och jag kan ärligt säga att jag tror att vi skulle slå dem med tvåsiffrigt sju dagar i veckan. Minst. Men, nänä. Jag är inte bitter.

Vi hade ett internt spelarmöte i afton. Fan vad jag uppskattar dessa brudar. Dessvärre är vi ganska heta på transfermarknaden nu. En splittring kommer det bli för vissa har redan valt att lägga klubban på hyllan, andra att lämna. Vi ska se till att göra en riktigt fin insats i Kungshus cup i april i alla fall och visa alla andra lag vilken kapacitet vi egentligen har.

Eftersom ens nära och kära i hög grad kommer vara aktuella i Silly fegar jag ur lite med att kommentera rykten tills vidare.

.. .. ..

Uppskattar att Zlatan är tillbaka. Hur han än beter sig, vilket jag inte tror att svenska folket egentligen verkligen vet någonting om, så är han grym. Sverige har inte direkt lirare att gödsla med.
Uppskattar att Ronaldinho ryktas vara på väg till Milan. Han kanske skulle kunna få igång Pippo en sista gång innan denne går i pension. Hemska tanke men ibland måste man inse att var sak har sin tid.
Abramovitj skiljer sig. Läge att lägga in en stöt? En ordnad ekonomi är icke att förakta.

.. .. ..

Har på senaste tiden fått lite cred för mitt skrivande från olika håll. Superstjärnan Hermine Dahlerus och den rutinerade bloggaren Johan Sjöstrand har skrivit några fina rader. Tack!

Kommentarer
Postat av: Johan Sjöstrand

Varsågod, dina rader om Anna Pohjanen är klockrena. Hon är, och har alltid varit, en katastrof i TV. Skönt att hon har gjort bort sig för sista(?) gången.

Postat av: Spam

Du behöver nog inte vara orolig för att Marstrand får en gratis plats till 1:an. det finns några andra Distrikt som kommer få frågan innan Gbg.'
Men man skall aldrig säga aldrig.

2007-03-15 @ 09:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback