En dag att minnas

Vilken bra dag det var igår.

Kul att de ryska damerna åkte på stordäng mot lillasyster Finland.

Om möjligt, ännu roligare att det blev torsk även mot dem i hockeyn.

Vilken fantastisk upplösning på Eurovision Song Contest. Alltid kul när en sådan stämningshöjare vinner.




Fy fan. Efter Serebros uppträdande blev det mass-SMS till halva telefonboken. Möjligen lite färgad och partisk fanns det för mig ingen som skulle kunna ha en tillstymmelse till chans mot dem. Segern plockades ut i förskott, vilket i det läget kändes väl motiverat, och jag ställde in mig på att åka till Moskva nästa vår. Men icke.

The Ark. Ack, så snopet.

.. .. ..

Imorgon börjar nästa säsong. Gu så spännande.

Reflektion: Somliga smålänningar väljer att inte uttala r som stoppas in framför s eller t. Detta har otaliga göteborgare jag träffat på haft väldigt kul åt.

Kurs = Kuss
Korsvägen = Kossvägen
Universeum = Univesseum
Torsdag = Tosdag
Torsk = Tossk
Borta = Botta
Larsson = Lason

Och nu ska jag gå från Pattile till Sutte.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Finland är bäst ingen protest!

2007-05-13 @ 15:26:26
Postat av: Hagel

Du glömde "spottflaskan" (Vardagligt tal=sportflaskan)

2007-05-13 @ 20:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback