La France

Om ca 12 timmar kommer jag att landa i Marseille för vidare transport till mitt hem de närmsta tre veckorna i Lyon.

-Vad ska du göra i Lyon? Dejta Kim Källström eller?
-Ja.. jo.. han har ju tjatat så förbannat så man får väl ställa upp trots den lätta men enligt vissa övergående övervikten.
-Han är ju inte stek precis.
-Nä, men vad gör man?

Nä, jag ska inte dejta Kimpa. Och en ren nöjesresa är det heller inte tal om. Nä här skall det förkovras så det står härliga till förstår ni. Tanken är att jag skall bli mer flink på att tala franska. Vi får se hur det blir med den saken.

.. .. ..

Ikväll var jag och såg en kär väns dansuppvisning. Fy fan vad jag blev imponerad. Där ligger man i lä med sina egna mooves. Är lite pissed över att jag aldrig har kunnat prova något sådant, vem vet jag kanske har en jävla läggning för det? I Vrigstad fanns det fotboll och innebandy att välja på. Svårt att impa på dansgolven så som Josse  med den bakgrunden.

I Vrigstad har det idag varit ett stort happening förresten. Vrigstad Marknad. Befolkningen stiger under denna dag från 1900 till uppemot 15-20 000. Ungefär som Gotland på sommaren. Eller nåt.

.. .. ..

Det har varit lite tyst om mig denna vecka. Det kan vi tacka/beskylla Surtes fystränare, George för. Det är han som har bossat under veckans slavdrivande uppe i Skatås. I torsdags trodde jag faktiskt på allvar att jag skulle dö. Nu är det lite svårt att säga hur det kommer gå med upprätthållandet av denna fina träningsstatistik  i la France.

Maria "Hagel"/"Hagg"/"Haggan" Hagelqvist tyckte att hon hade uppmärksammats lite för lite här på bloggen nu det senaste. Jag vet inte om det var därför hon fällde det uttalande som följer nedan, men det var fanimig som att be om det.

Hon berättade att hon hade stått uppe vid Slottskogen och sett start och målgång av Göteborgsvarvet.
-Fan vad sugen man blev!

Jag bara tittade på henne och tänkte: Du måste skaffa dig en bättre hobby, och det omgående.

.. .. ..

Kom in på MSN vid 22-snåret och möttes av frågan:
-Var har du varit? Firat VM-guldet eller?
-Oh ja.


Den stora återupprättelsen är nu ett faktum. Hela innebandysverige kan andas ut för det har ju känts rent för jävligt att ha behövt se sig själv som den tredje nationen i världen i två år nu.

Eller så bryr man sig knappt. Tråkigt att det är så. Men så är det.

Skall dock inte klanka ner på insatsen. Skitbra. Grattis! Glädjande att en spelartyp som jag gillar, Sara Kristoffersson fick pytsa ordentligt i finalen.

Ryssland slutade på en fin sjunde plats. Svider att ett baltland kom före men innebandyn är väl inte ännu riktigt prio 1 i Putins rike.

.. .. ..

Är rätt sur över att Stadium har satt upp bilder av min kropp på varenda busshållplats i hela stan.

.. .. ..


Au revoir, mes amis et tous les autres!

Kommentarer
Postat av: Magg

Hey bäjbi...finns det inget internet i France?! ;) Hoppas du har det bra vännen!

2007-05-23 @ 15:40:19
Postat av: Bippo & Grappa

Nu har spelaren som föddes offside gjort det igen. Blir så j-la trött på de människor som inte fattar hans storhet, men tji fick dom denna underbara afton. Det är så kul att höra allt skit snack om detta
fotbollsgeni.........
"TV6 Stefan Pettersson i halvtid"
" det är ju inte sant att han får den bollen på sig,,,,,bla, bla bla,,,,dessutom har jag lite svårt för Fillipo Inzaghi"
Ok...Stefan Pettersson kan förstå att tycka om Bippo
när man är född "röd" och har harvat runt i "cornflakes ligan" allsvenskan och gjort en bråkdel av alla mål som Bippo gjort i CL, Italien, och Italienska ligan, med sin schyssta sicilianska maffioso frilla.
Michelle Platini är en annan kritiker av Bippo, och faktiskt den som myntade uttrycket född offside. Undrar vad den platta fransosen hade att tillägga vid medaljutdelningen ikväll,,, Bippo tog inte Plattfisken hand, utövade bara lite mimik och kroppsspråk mot f.d:en.
Cred. dock till Tomas Nordahl som fortsätter att hylla den läckraste fotbollsspelare.
Själv tycker jag att Bippo kunde rullat bollen i mål lite långsammare, och förnedrat lite mer.......men blicken och rörelserna mot himlen och tårarna i ögonen på denne spinkige kokainlangare var enormt att se.
Det värsta är att han ändå aldrig kommer att få sitt erkännande.
Ikväll blir det några glas grappa, och det bör du också inte i det "inälvsätande landet" och påminn gärna om förlusten i förra årets VM och skriv Marco Materazzi på alla gator och torg, då kommer du tillbaka till Norden med herden i behåll, om annat lägg dig i en vintunna och mogna några år.

Postat av: linda

efter att ha följt din blogg en längre tid, blev jag glad och imponerad när jag såg din krönika på innebandymagazinet.se riktigt bra!! fortsätt så!

2007-05-27 @ 16:19:14
Postat av: bulan

haha maggan jag tänkte precis fråga det samma,
har inte internet kommit te frankrike än???
saknar dig i spåren.. hoppas du tog med löparskorna..
kram påre

2007-05-31 @ 12:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback