Höstlunken är över - Första Advent är här

Tillåt mig inleda come-backen med att avslöja för alla dem som inte redan visste det, att vi har en fullständigt bedårande vacker och på alla sätt och vis fantastisk huvudstad. Eller var saken så enkel som att det fanns ett gigantiskt behov av ett break? Ingen vet.


Jammar vidare genom att berätta om det rykte som nådde mig gällande ett ganska omtalat sporthallsgolv här i Göteborg. Det var tydligen i så pass illa skick nu att hemmamatcherna inte längre kunde spelas där. Jag vill ju minnas att det var ett visst förortsgäng som rev igång debatten om detta golv någonstans kring seriens begynnelse. Märkligt nog fick de mest skit för det. Javäl, det var på tiden i alla fall. Daminnebandy tenderar att se en smula sävligt ut emellanåt. Föreställ er då matcher där tvära svängar förekommer ungefär lika ofta som  Paris Hilton stannar hemma på fredagkvällar. Det var ungefär så det var i Valhalla.

Enough said.


.. .. ..



Imorgon åker vi till mitt favoritlandskap. Nä, nu ljög jag. Jag är inget fan av Skåne men hade inte denna vår allra bräkigaste del av landet funnits så hade jag aldrig fått uppleva de stunder av excellent humor Som Hipp Hipp givit mig. Det finns en mening med allt.

Södra Dal borta är det som gäller och det får väl anses vara en match av det viktigare slaget. Vinst och vi är inte helt avhängda från toppen. Förlust däremot, och resten av serien blir en enda transportsträcka för de då redan utkristalliserade mittenlagen. Det är, milt uttryckt, pretty shitty när något eller några lag drar ifrån och man inte längre har mycket att spela för. Det är ju inte så att division 1-harvarna har något hisnande slutspel att blicka fram emot som vissa andra.

Bussresan ser på förhand ut att bli en mycket roande historia. Nä nu ljög jag igen. Det kanske är lika bra att vi spikar upp mig på ett kors och sätter en törnekrona på mig med en gång, så mycket som jag ljuger. För att inte tala om vad som skulle kunna hända om jag hittar den jävel som bestämde den mängd romaner som skall ingå i B-kursen i franska. Denne ligger nämligen riktigt pyrt till.



.. .. ..


Täby-Balrog ikväll hade inte varit fel. Boendes på västkusten får man istället snällt stanna hemma och avnjuta en omgång av Idol. Jag tyckte att det fungerade alldeles ypperligt som uppvärmning inför The Real Shit som hägrar framåt februari (Även om det ter sig orimligt att någon inte förstod, så syftade jag givetsvis på Melodifestivalen där.) fram till Daniels sorti ty då fick tävlingen mer karaktären av ett uselt skämt. Kan inte för mitt liv förstå vem som röstar på Andreas. Antagligen de som fortfarande stångar sig blodiga för att hålla folkparkskulturen vid liv för det är i sådana sammanhang han hör hemma, ingen annanstans.

.. .. ..


Det är enkelt att bittert luta sig tillbaka och säga att det var bättre förr. I år har jag dock bestämt mig för att anta en annan approach till Sveriges Televisions Julkalender. Jag kommer ha de personliga favoriterna, Sunes Jul och Pelle Svanslös, i bakhuvudet men "En riktig jul" skall få en ärlig chans med start imorgon.

Jisses så tiden rinner iväg. Knappt har höstdepressionen hunnit lägga sig och allaredan är vi framme vid första advent. En pepparkaka, en clementin, lite glögg och så det högtidliga ögonblick då första ljuset tänds. Vi ska se att vi nog ska kunna genomlida denna bistra decembermånad också.




Peace and Love


/Johanna "så mycket mer än bara bloggen" Gratjova

Thanx
Cake


Kommentarer
Postat av: Pich

Sverige o Ryssland i samma grupp hur löser du det...hehe

2007-12-03 @ 08:51:32
Postat av: Weekmonako

Very useful information. Thank you!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback