I will survive

Trots att det var tunnt med bekantingar i Partilles B-trupp var det ändå en märklig känsla att se den gamla ledarstaben och delar av mitt forna lag på andra sidan. Jag kunde bara inte med att näta. Respekt alltså. Så istället matade jag Gäfvert med mackor så det stod härliga till. Att hon sedan trodde det var brännboll vi lirade... Ja, seger blev det hur som helst.

.. .. ..


Jihde trampade ned sina bastanta 46or i klaveret rejält under dagens SSL-sändning. Att jämföra sin roll i gnaget med Inzaghis i Milan. Hej kom och hjälp. Dumt att sedan göra sinnessjuka framspelningar om man vill vara som Pippo. Men man får ändå hylla innebandyikonen. Alltid ett leende på läpparna och inte en tanke på att hålla tillbaka med småländskan.

Den polske representanten på plan får också godkänt. Efter racet i fredags är jag imponerad över löpsteget samt tugget på Vanbergs tilltal. Tränat hemma med hopprepet framför spegeln kanske.

Och det var väl ungefär den sista TV-sändning man kunde se för den här säsongen. Ren flax idag efter inställd träning. Någonstans känner jag på mig att jag förmodligen överlever ändå.

.. .. ..


Bengan A mådde så bra "så det inte fanns på kartan" på fotbollsgalan. Tydligen hör inte det till ovanligheterna. Senast jag sprang på Bengan, var nog något år sedan, befann han sig i ett alldeles utomordentligt muntert tillstånd inne på Kebabhouse framåt nattkröken. Sniken jävel också som var och nallade av mina pommes. Man kan ju tycka att han borde ha kunnat hosta upp pengar till egna.


Oj, Zlatan fick guldbollen. Egentligen borde man inte förvånas men det finns tydligen en och annan pajas i vårt land som inte fattar hur bra han är.



.. .. ..


Första pepparkakan har landat. Julkänsla, helt klart.



Kommentarer
Postat av: Pich

Vad gäller Zlatan så handlar det inte om han är bra eller inte då vem som helst kan ju se att han är bäst. Problemet är bara att killen är en übergris som kräver respekt av alla för att han är bra i fotboll. Den dagen han själv visar hövlighet gentemot andra människor kan jag se hans storhet.

Synd och patetiskt att så många journalister kryper kring honom med läskigt bruna tungor.

2007-11-13 @ 08:46:24
Postat av: Bulan

Ja att dommaren missa det. Knas. Men tur för mig. hehe

2007-11-14 @ 08:10:07
Postat av: Simon

Kan inget mer än att säga att svensk fotboll hade vart SKIT utan Zlatan,låt han ta sin plats..han är så sjukt mycket värd den. INGEN i Landslaget gör det han gör i en sådan stor klubb som Inter..vi alla vet vad han kan..killen är KUNG....=)

2007-11-15 @ 19:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback