Målvakter - ett släkte för sig

Vår målvakts flyttlass har alldeles nyligen gått från Kallebäck till Lunden. Hon är lite utav navet i vår färdtjänst till träningarna och i och med detta har rutten vid hemresorna fått omplaneras. Det har även blivit en omorganisering av platserna i bilen. Yours truly har degraderats från eminent DJ och kartläsare i framsätet till första klassens surpuppa i baksätet. Mycket, mycket bittert. Idag uppdagades dock att det finns en mycket käck fjärrkontroll till stereon så jag kanske inte släpper DJ-titeln riktigt än.

Mitt i ett mobilsamtal under bilförandet utbrast målvaktslejonet:

-Lördag? Nä fan jag kan inte då, jag ska ut till Bäckelibo.

När nya lyan skall inredas har hon insett att ett besök på en av herr Kamprads butiker inte är att förakta. Men ok, efter att ha bott i Göteborg i ett halvår kanske man borde veta att IKEA finns i Bäckebol och Kållered. 


Var för övrigt över och inspekterade the new pad idag och har enbart goda omdömen. Slog mig ned i soffan och tog mig friheten att gå lös på hennes laptop. Det dagliga surfbehovet hade inte riktigt blivit tillfredsställt efter en heldag i l'école. 

När man börjar skriva i adressfältet brukar det poppa upp lite förslag på sajter som de senaste surfarna har besökt. Det är en funktion som kan få förödande konskvenser om obehöriga är och pillar på ens kära dator, jag menar vi är väl alla någon gång inne på sidor som vi kanske inte riktigt tycker att alla behöver känna till att vi besöker.


Mina långa ståtliga pianofingrar träffade av någon anledning s:et och jag höll verkligen på att dö av magkrampsattacker när jag fick se den senaste av målvakten besökta sidan med s som begynnelsebokstav.


snubbelfinten.blogg.se

Kan verkligen se framför mig hur hon mitt i skandalmatchrabaldret försöker ta sig in på en viss blogg och sitter och suger på vad adressen dit skulle kunna vara. Snubbelfinten var det nog, ja men vi kör på det!


.. .. ..

Har ibland sett Warberg som ett lite tråkigt lag. Nu är de tydligen tråkigt jävla bra. 

.. .. ..

Lördagen kan mycket väl komma att spenderas till största delen 2-2,5 mil norr om Göteborg. IFK Kungälv har äntligen seriepremiär på klassiska Skarpe Nord på den gamla klassiska bandytiden 13.15. Passar som handen i handsken att därefter lura över bron till Surte-sidan och Ale Gymnasium för att ge Ingelstad en omgång. Inga points tappade hittills i vår sovjetinspirerade hemmaarena. Vore dumt att bryta en sådan trend.

.. .. ..

Ett helt år kvar tills nya avsnitt av Mia och Klara rullar i rutan igen. Fantastisk humor.

.. .. ..




En omgång Sex and the City på detta och dagen är fullbordad.




HPD


 


Kommentarer
Postat av: jonna

hhaha virre, sicken stjärna... noll koll....hahah

2007-11-16 @ 07:53:42
Postat av: Bulan

hahahah.. garvar fortfarande!
känns skönt att sitta fram nu iaf.. äldst sitter fram. så e det bara!

2007-11-16 @ 10:21:24
Postat av: Mägg

Shit...e Bulan äldst?? Guuuuud vad jag kände mig uråldrig, mossväxande och antik. ;-)

2007-11-16 @ 11:07:11
Postat av: Bulan

Maggan, äldst i vår bil e jag.. :)

2007-11-16 @ 11:16:27
Postat av: Pettson

Grettan..så du väljer bandyn på fel sida älven och dessutom utomhus, istället för rätt sida och nu även innomhus.. jaja, upp till dig ;)

Postat av: Vonka

Fan, jag skrev min komentar på fel inlägg, noll koll här med=) jaja...låt säga såhär, jag e som jag e, lite udda men men....hhahah=) ha kanske inte alla hästa hemma i stallet alltid..=)

2007-11-16 @ 23:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback