Goose-skin

Är det inte skrattretande att en sådan som Claes Runheim (fd. Åkesson) kläcker kommentaren "Kvinnor är bara med i sport-TV för att de är snygga." ? Inte för att jag heller är den som överväldigas så ofta av deras kunnighet men han skall ju kanske enbart hålla käften när det gäller att leva på sitt utseende. Rent allmänt är det väl dessutom ytterst få som kommer undan med att vara fula i TV.

.. .. ..

Det finns vissa saker som jag anser har överjävlig mäktighetsfaktor. En sådan är Ryssland. En annan är anrika fotbollsklubbar. Under de senaste dagarna har jag haft den stora glädjen att komma i kontakt med båda dessa på en och samma gång. 

Det har varit konstant gåshud,  svaga knän och molnsvävande. Givetvis har jag gjort mitt allra yppersta för att spela oberörd. Inte helt lätt när man finner sig själv dinerandes med ett gäng mäktiga fotbollspampar. Och, för att låta som en blivande språklärarinna; språk är en sjukt bra tillgång. Lilla jag hade antagligen aldrig fått snicksnacka med Spartaks klubbdirektör om jag inte hade kunnat lite, om än knagglig, ryska.

1-3 slutade matchen och min favorit blev Ukrainaren Maksim Kalinichenko. Får ju också lov att säga att det var rätt sjukt hur mycket ovationer de tappra tillresta fansen lyckades få ur sig när smått legendariske Titov blev utbytt.

I kväll lämnar gubbarna Sverige och Göteborg i det egenchartrade planet. Hem till Moskva, till sina bilar vilka klubben utrustat med alldeles egna chufförer.

.. .. ..

Och därifrån är inte steget särskilt stort till södra damettan i innebandy. Olofström borta på lördag. Sägs att mycket kretsar kring en spelare i det gänget. Synd att hon kommer gå mållös från vår match.

Tydligen går Olofströmsborna man ur huse för att se sina damer lira. Inspirerande.


Tiden är nu kommen för att ta del av Surte IS busskultur. Något säger mig att den är något utöver det vanliga.

.. .. ..

Nummer 65 av innebandymagazinet var det mest läsvärda på mycket, mycket länge.

.. .. ..




Tja då...


Kommentarer
Postat av: anso

konstigt ändå att det inte stod något om att surte ville vara de som ägde peppes, bara att balrog gjorde....konstigt va....hehe

2007-10-05 @ 07:04:55
Postat av: jonna

haha ja man har ju inget annat för sig på lördagsnätterna=)

2007-10-07 @ 11:36:42
Postat av: Anonym

lucky saknar sin jonna

2007-10-07 @ 12:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback