I sport använder man boll.

"Jag tycker det smakar hemskt men det är skönt att få spruta lite."


Vem kan ha sagt något så tokigt om skumpa om inte en torr motorsportpajas? Bemödade mig inte ens med att minnas hans namn eller vilken av alla femhundra lika jälva tråkiga motorsporter han sysslade med. Ja, nä det är inte så att man hoppar och studsar när jingeln för motormåndag går igång. I sport använder man boll.

Och Ljungberg utnämnde Anders Svenssons mål till det snyggaste av alla mot Liechtenstein med motiveringen "Chippens var ju en tåpaj." Kan ju kanske vara så att man inte behöver bomba som Svennesvensson om man har snurrat upp ett halv försvar. Men det är väl lite mer än vad Fredrik "jag har aldrig varit med på en hel landslagssamling" Ljungberg förstår.

.. .. ..

Med mindre angenäma minnen i bagaget gick resan ånyo genom Tingstadstunneln till Hisingen aka Göteborgs cancersvulst (Observera nu att det inte var jag som sa var den första att säga det).

Älvstranden hade inte mycket att sätta emot trots att mycket, mycket begåvade Anna Sjögren var med. 9-2 blev slutsiffrorna och jag är på god väg att bli assistkung i reservlagsserien. Nä assistdrottning blir det ju förstås i så fall. 0+3 igen.

Juniorerna är vidare i SM. Allt är i sin ordning.

.. .. ..

Jag tror att Pixbodamerna kommer få en ny dimension i sitt spel om några månader. Lagom till slutspelet kanske.

.. .. ..





Det som inte dödar, det härdar.

Kommentarer
Postat av: cake

OBS. Hela mittuppslaget i Aftonbladet idag handlade om motorsport. Skjut mig!

2007-10-15 @ 14:56:30
Postat av: Mikael

Eller så kanske Ljungberg kan mer om fotboll än vad du gör?
; )

2007-10-16 @ 02:29:25
Postat av: Johanna

Skulle Ljungberg kunna mer än mig!? njaaa.. :)

2007-10-16 @ 11:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback