tugga på bara

Samtal med Cake angående vilka från Pixbo som kunde tänkas komma till partajet.

-Ja men det är ju landslagshelg då också va?
-Ja jo.. så jag vet ju inte om jag kan.. Lite samma för dig va?
-Ja precis.

Tror nog Vaara, den gamle skojaren, hade velat ha med mig egentligen men det blev väl för mycket gnäll sist han tog med en division 1-spelare.

.. .. ..

Vällästa bloggar går i graven och och nya ploppar upp likt nyutsprungna blommor på vårkanten. Livet har sin gilla gång även i bloggvärlden. Själv läser jag i stort sett all skit jag kommer över som berör mina intressen, mest för att skjuta upp jobbiga måsten. Ju tråkigare måsten jag har desto längre ned i turordningslistan tar jag mig. Sjukt.

Vad jag skulle komma fram till var att jag idag trillade in på IFK Kungälvs nystartade blogg. Ett tränat öga kan se att det hittills är en viss gratjoviansk touch på den och min spontana reaktion var -Äntligen! Hörde att det var dags för några att ta vid där bröderna Schulman slutade. Det skall bli mig ett sant nöje att följa brodern och hans mannars resa denna säsong.

.. .. ..

Idag presenterades Victor Hugo* i en av Humanistens matta lokaler. Mitt bestående minne från denna föreläsning kom inte att handla om hans storhet, utan om att denne man så sent som på slutet av 1800-talet sade att Gud talade genom hans verk och att han var något högre stående än "vanligt" folk. Han hamnade inte på dårhuset utan i l'Académie Française.

*För mindre allmänbildade var Hugo en hyllad författare, diktare, dramatiker och även aktiv inom politiken.

Mångfasetterad kille alltså. Uppenbarligen med en enorm tilltro till sig själv. Det bär mig emot att ta mig an något utav han, den självgode bastardens alster.


.. .. ..

Det blev småmålsspel i all enkelhet ikväll. Tydligen var jag med i laget som vann på att vi spelade med hjärtat. Känner mig som Håkan Mild. Ingen angenäm känsla.

.. .. ..




-Svetlana! For Gods sake, you're married to Lembit!




Kommentarer
Postat av: jonnah

haha torsk på tallin, den dammade jag igår när jag satt hemma från jobbet...:)

2007-10-19 @ 10:46:51
Postat av: Wisemen

7:an är helig! vakta din tunga!

2007-10-19 @ 11:33:27
Postat av: anso

"du har inte fattat någonting, vi älskar varandra..." torsk på T, en sann kärlekshistoria, Norebook, släng dej i de blå!!!

2007-10-20 @ 11:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback