Sårad

Pixbo IBF gick vinnande ur Björnslaget i helgen. För vår del blev det respass i semin mot PIB. Själv blev jag tvungen att kasta in handduken redan efter den första gruppspelsmatchen mot Marstrand.

Det hela startade egentligen med att Maria "Västkusttjej" Larsson i vanlig ordning inte hängde med i mina snäva svängar under en en-mot-en-övning i onsdags. När jag nått max-speed, och då jävlar går det undan, och bara hade kvar att trycka dit den tog hon till det sista stackarknepet hon har i sådana lägen -ren kapning bakifrån. Jag fick mig en rejäl flygtur innan jag damp ner i golvet med en stor smäll. Att försöka tänka på att landa på mjukdelarna som handbollslirare ofta tipsar om hanns inte riktigt med i den hastigheten. Resultatet blev ett demolerat knä som senare skulle omöjliggöra det för mig att fullfölja Björnslaget.

Mycket skall man sedan få utstå för att man blir skadad, då det inte hör till vanligheterna.

"Glaslirare!"
"Skärp dig! Det är ju bara ett skrubbsår!"
"Don't be such a cry-baby!"

Inte nog med att man var fysiskt sårad liksom.


Nu hade man ju kunnat tro att jag, i egenskap av innebandyfjant, skulle packa picknickkorgen, bosätta mig nere i Valhalla sporthall hela helgen och se spektaklet från sidan. Så blev dock inte fallet. Därav uteblivandet av matchrapporter.


Överraskningsmoment är ju inte att förakta så helt otippat styrdes istället kosan mot andra sidan landet, till den kungliga hufvudstaden. Det gäller ju att  bejaka sin sociala sida mellan varven vilket passade ypperligt när kroppen ändå var alltför sargad för att leverera på plan.

Det gick givetvis inte undgå att beröra innebandyn där uppe heller. Sägs att Vällingby ser ruskigt heta ut i år. (Skickar över mitt kontonummer på Facebook, CF)


.. .. ..


Johodå så'att eee... Och Sverige går bra borta i fjärran östern.

.. .. ..

Om man kommer från Småland händer det titt som tätt att ens skorrande R utsätts för pikar.

När den humanistiska fakulteten igår bjöd in till en högst intressant föreläsning kom det till min kännedom att det i en viss del av världen faktiskt finns en lurig uppdelning inom ett och samma språk. Uppdelningen är helt enkelt som sådan; den kvinnliga delen av befolkningen talar med skorrande och den manliga delen med rullande R. Dit borde jag flytta. Då kanske jag hade haft min kvinnlighet i behåll trots mina manhaftiga intressen (sport).

.. .. ..

Mindre än två veckor kvar till seriepremiär. Genrep på lördag. Hoppas innerligt att de nya matchställen har anlänt före helgen. Har inte känt mig riktigt hel utan min kära 68 på ryggen.


Kommentarer
Postat av: sandra

ååå vilka fina bollar!!! (hahah sånt jag tänker på)

Postat av: Niklas Malmgren

Är en sån här snygging singel?

2007-09-12 @ 09:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback