bögsvägen adinn

Dom rycker ju i en nu. När det uppdagats att jag hade ärenden i de småländska skogarna ringdes det från Vrigstad och tjatades om ett besök. Visst ställer man upp för sina fans (läs mamma) så nu sitter man här, pigg som en lärka och har bokat in sig på ett horribelt tidigt tåg imorgonbitti. Låt oss inte ens prata om det.

.. .. ..

När Innebandyfesten gick av stapeln i Göteborg lade jag märke till en kille med mörk kalufs i Hässelby. Han var lurig så det fullständigt förslog och hade ett artistnamn som omedelbart etsade sig fast, Wilmer Viinamäki. Tydligen gick det hyfsat för honom även uppe i Sundsvall.

Mindre bra gick det för Göteborgstjejorna däremot. 9-0 mot Stockholm. Kan man kalla det något annat än att åka ut me röven före? Men vad gör det om hundra år?

Väldigt sällan Stockholm vinner asså.

.. .. ..

Fick en familjär nyhet berättad som gjorde mig bitter. Min 14-årige kusin som sparkar boll i Vasalund ska i sommar åka på cup - i BARCELONA. Det är inte så att jag inte unnar honom det. Nänä. Själv fick man nöja sig med Skövde, Kalmar och Värnamo då det begav sig. Ett år var vi i Örebro. Då var det fest.

Barcelona eller Örebro. Typ samma.

.. .. ..

Långpromenaden gick förbi ett hus min familj bodde i innan den viktigaste i syskonskaran fick puls. Systern min som då inte hade alltför många år på nacken återgav adressen till detta hus som "bögsvägen adinn".

Björkängsvägen 1

"adinn" är det ungefärliga uttalet av "ett" på ryska. Gott och blandat är sällan fel asså.

.. .. ..


42-åringen - burn in hell.

Kommentarer
Postat av: Pich

Ang 42-åringen...

Det är så fullständigt ofattbart hur någon kan skada en 10-årig flicka. Man blir alldeles bedrövad och matt.

Låt oss plocka tillbaks stupstocken och låta honom turnera på torgen runt om i städerna!!!

2008-04-14 @ 13:40:21
Postat av: Niklas Halmstad

Leder alla vägar till Vrigstad...

Hamnade där häromdagen på väg till Jönköping ....

2008-04-15 @ 09:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback