New Coach in town

Då var det klart. Vi kommer att ledas av något man i folkmun brukar kalla domarjävel. Ingen mindre än legendaren Bjarne Wesenlund.

Skall erkänna att namnet var på fleras tungor, framför allt under hemresan från Sälen. Skall även erkänna att meningar innehållandes Bjarne och domare fortfarande ger mig creeps. Detta är dock inte herr Wesenlunds förtjänst. Alla som någon gång upplevt smålandsinnebandy i de lägre  divisionerna vet nog vem jag pratar om. Inte minst mina gamla vapendragare i Wrigstad IBK. Det fanns en Bjarne som... ja... nä... hur ska jag uttrycka mig... Han var helt enkelt inte jättebra.

Men Bjarne W gav ett fint första intryck:

-Jag har aldrig haft med kvinnor att göra.

I innebandysammanhang kan jag väl lägga till då.


Samtidigt klev Stefan några steg åt sidan. Han kommer dock finnas kvar kring laget. Han ville inte direkt anta titlar som General Manager, Sportchef och dylikt utan sa:

-Jag ser mig lite som Surtes svar på Håkan Mild.

.. .. ..

Intressanta nya ansikten också, får jag lov att säga.

.. .. ..

I Sverige pussas och kramas visar Björn Gustafsson, Magnus Betnér och Henrik Schyffert upp sina nunor. Behöver jag ens säga att det är hyll på det?

.. .. ..

"Idag har jag fått i mig så mycket lärdom , så det ligger och skvalpar i skallen än."

/Pippi


Kommentarer
Postat av: tjoho

jasså vad för ansikten?

2008-04-10 @ 22:14:01
Postat av: Johanna

Hade det varit offentligt så hade det nog skrivits.

2008-04-10 @ 23:06:55
Postat av: JKPG

Ja tyvärr så finns ju Smålands Bjarna kvar som dommare.
Fattar inte ens hur han får döma år efter år. Gubben är ju totalt värdelös

2008-04-11 @ 18:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback