Tokiga torsdag

Kvällens match hade lite utav cupkaraktär. Ja ni vet när man får 5-7 min uppvärmning på plan och domarna känns lite som lågbudgetalternativ. Parketten i Kungälvs Sporthall har väl heller inte för rykte om sig att vara det som plockar fram det allra bästa ur bollmongot man så ofta är så här i säsongsupptakten. Förutsättningarna för en magnifik lirarafton var inte de allra bästa men det är så det måste bli när en match skall squeezas in på träningstid. Och vem fan är jag att gnälla? Som om jag skulle ha så mycket till övers för långa segdragna uppvärmningar.

Det studsade stundom till förbannelse och Marstrand var i vanlig ordning energiska och jobbiga men på hela taget hade i alla fall jag en fin plastkväll. 2-1 kanske kunde varit 4-2. Eller 6-3. Det hade varit aningen festligare. Resultatet är ju inte viktigt egentligen men segerns sötma - den sitter sällan fel.

Resterande reflektioner sammanfattas i punktform.

- Målvaktslejonet bör vakta sin tunga. Vi har tydligen inte tresiffrigt i publiken på våra träningsfajter så könsorden som basuneras ut hörs. Oh, vad de hörs.

- Jag höll andan när Larsson låg och kved. Knäet? Knäet? Nädå, hon hade gått i fästemannens fotspår och stukat tassen. Bara å tejpa.

- Some say - Turn the other cheek. Malin Eriksson says  - Take no shit.

- Båga är bra skit. Klassiskt.


.. .. ..

Jönköping all week-end long hägrar. Tydligen kommer vi kick-starta kalaset med beep-test imorgonkväll eftersom det inte blev av förra veckan. Inte finns det väl en möjlighet att man kan ha roligare en fredagkväll? Tvek.

.. .. ..


Det blev ett ångestladdat besök på Apoteket Korpen idag. Letade upp meducinerna som jag behövde och hörde hela tiden samma line spelas upp. Om och om.

-Hördudu ta å spola öronen med Revaxör så du hör va människor säger! Gammeltacka! USCH!

De som har lite Killing-knowledge vet vem som sa det. Mannen. Myten. Hakan. PN.

Öronproblem och snart ett år äldre. Ingetdera vidare värst angenämt.

Kommentarer
Postat av: Simon

Grettan hörde att du va stekhet på matchen, allt e precis som det ska vara med andra ord=)å du, spring inte sönder bandet på testet i helgen;)ha det så kul..=)

2008-08-22 @ 13:11:58
Postat av: firre

haha, jadu, jag sa ju bara att jag skulle ut å fiska.....;) vad tyckte du att jag sa egentligen.. man hör ju vad man vill höra...hahah

2008-08-22 @ 14:13:35
Postat av: Johanna

ja jo simon, jag håller ju en rätt jämn hög nivå, det har väl alltid varit mitt signum! :) haha.. Bara jag hör bandet så ska jag nog ge det en jävla omgång. Dock är jag i stort sett döv på ena örat just nu. Sjuk upplevelse ska jag säga. Å snart ska VI ha kul! ;)





FIISKAA!!! när du säger det firrepirre så var det nog precis vad jag hörde också. Hur kunde ja tro något annat..

2008-08-22 @ 15:04:44
Postat av: Gäfvert

hahahaha...



- Grettan lägger bollen bakom ryggen, Gäfvert kommer o tar den och skjuter..... över, några gånger.. hehe.. i serien ska den sitta! Grymt kul igår Grettan!



Ha det så himla kul på träningslägret... ska tänka på er ;)



Pöss & kraaaam

2008-08-22 @ 15:57:53
Postat av: undrande

var i Jönköping ska ni?:)

2008-08-23 @ 23:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback