Det är ensamt uppe på toppen.

Jag börjar tro att det bor en liten sado-masochist i mig. Jag är nämligen glad att vi åkte på stryk i gruppspelet för att sedan fullständigt banka skiten ur blågult i finalen, det blev liksom goare då. Vad beträffar mitt smått fanatiska stödjande av Ryssland i idrottssammanhang kan jag bara återigen hänvisa till uppväxten och framförallt faderskapet. Egentligen kan jag nog bara minnas två tillfällen då jag har verkligen glatts över att Sverige slagit Ryssland. Det handlar om ett U16- och ett U17-VM-guld i just bandy. Ja man fick ju lov att glädjas med bruschan.

.. .. ..

Med risk för att låta som en gnällspik samt med reservation för att gårdagskvällens begivenheter kan ha haft en viss inverkan på upplevelsen, men World Challenge var i ärlighetens namn en ganska sömnig historia. Det skall inte Sverige i första hand beskyllas för utan deras så kallade motståndarna. Bortsett från Simone Berner var de bleka. Ruskigt bleka. Och då hade jag ändå inte priviligiet att få bevittna turneringens jumbo, Tjeckien. Givetvis dyker frågan i mitt huvud upp - Hur dåliga är då Ryssland?

I la Suède blir det lätt mest hyll på Emelie Lindström. Varsin ros även till Malin Dalbjer och Lisah Samuelsson.

.. .. ..

I fredags var jag och en skock gamla magiker på ett utav stadens mest och bäst omtalade caféer. Det är ju inte vilka som helst som får fem getingar för sina semlor menar jag. Gillade atmosfären och folket för det var inte riktigt samma tonårsstim som på vissa andra ställen. Lite mer fancy helt enkelt.

MEN. När jag avancerat i kön och var framme vid kassan såg jag något som drog ner det väl upparbetade helhetsintrycket. En skylt. En rubrik. TVÅ ord.

"Te sorter"

.. .. ..

Match mellan Sverige och Finland och någon håller på att strula till det i eget slott:

-Don't dräll with the ball in your own castle!!

Det är inte många som kan få till det som Mary.



.. .. ..



"Viljan är själens ryggrad."

Så sant, Strindberg.

Kommentarer
Postat av: Bergenland

Visst är det jobbigt med särskrivningar....Får liksom lite eksem av det. Men Grettan, stavas inte caféer med ett f? ;)

2008-02-04 @ 08:36:12
Postat av: Niklas Malmgren

Hm...

En ryssmokasin har vi här alltså... Vet inte vad jag ska tycka...

Nu hör ju inte en vm final i bandy till något jag blir väldigt upprymd över, men ändå! :-)

Postat av: Johanna

Oförlåtligt, Bergenland.. :)

Ryssmokasin? Det var ngt nytt...

2008-02-05 @ 07:26:25
Postat av: Niklas Malmgren

Uttrycket myntades då vi va på någon turnering under junior tiden och mötte ett ryskt lag där några spelade i mockasiner...

2008-02-06 @ 08:42:21
URL: http://nickem.blogg.se/
Postat av: Johanna

Där ja! Har faktiskt också hört talas om ngt liknande på Gothia Cup här i Gbg för ett antal år sedan..! Är det inte hjärtskärande att de inte kan skrapa ihop till skor till barnen? Lycka till i dejting-djungeln förresten! :)

2008-02-06 @ 22:50:11
Postat av: Niklas Malmgren

Jo det var det, det va lite jobbigt då våra klubbor som vi hade tre fyra var av kostade lika mycket som deras föräldrar tjänade i månaden, vet ju inte om det va sant men det sas så.

Men vi gjorde en ihopsamling och skänkte lite klubbor, bollar och annat innebandy relaterat. Lyckan i deras ögon va mäktig att uppleva.

Tack för lyckönskningen, detsamma kanske? ;-)

2008-02-07 @ 10:58:32
URL: http://nickem.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det stämmer säkert...

All cred till er. Fint gjort!

Haha.. nja dejta är inte min grej.

2008-02-07 @ 20:25:12
Postat av: Niklas Malmgren

Tack, men det va också vadå 15 år sedan... Shit va gammal jag börjar bli...

Dejta är inte din grej? För du är väldigt osingel, eller för att du inte gillar det?

Om du är osingel, så planerar ju jag kika ner till koppen i mars... ;-)

2008-02-08 @ 08:26:55
URL: http://nickem.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tiden går ju tydligen inte bakåt nu för tiden..

Singel jo. JODÅ. Dejting-moodet verkar dock inte riktigt vilja infinna sig.

2008-02-09 @ 00:27:48
Postat av: Niklas Malmgren

Illa illa Johanna!

Det är ju alltid trevligt känna sig uppskattad och märka att någon faktiskt vill dejta en...

Men du då bokar vi in en kall, om koppen får arslet ur och kikar sin kalender så jag kan komma ner... ;-)

2008-02-11 @ 09:39:38
URL: http://nickem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback