Grettan Special




-En Kajan Special!
-Eeh... Vad är det?
-Vet du inte vad en Kajan Special är?!
-Hmm... Nä?
-En Kanelbulle och en Plopp!

Innan mina levnadsdagar är slut skall jag precis som Kaj-Åke, även kallad Kajan (Hipp Hipp-profil för den som inte visste), ha lanserat en special - "Grettan Special". Oklart ännu vad den skall bestå av.

För övrigt har det kommit en ny Plopp med smak av Tutti Frutti. Hur kommer man på en sådan sak?

Eller denna då. Svepte förbi läskeblaskshyllorna i närbutiken. Ny smak även där - choklad/banan. Den var grön. Hur tänker man? Chokladläsk blir nog gott. Krydda på med lite banan. Och vilken färg ska vi ta? Brun kanske inte blir så inbjudande, gult nä... Va fan vi gör den grön. Logik?

Inom en snar framtid skall det öppnas en ny närbutik på krypavstånd från mig. Om initiativtagarna bara visste hur innerligt tacksam jag är över detta. Närmsta butik ligger i dagsläget precis så långt bort att det blir jobbigt att gå. Följden blir ett konstant ekande kylskåp.

.. .. ..

Lagen i dagens tvåmål delades in efter ålder och jag kom inte med i det äldsta! Men det var på det berömda håret. Lite utav en personlig seger. Kommer förmodligen känna mig lätt som en fjäder nu på lördag bara för det.

SM-biljetterna är nu bokade. Då är det bara att hoppas att det blir några sevärda lag också. Egentligen hade man velat vänta ut och se vilka som kommer att stå där den 19e, finns ju en del dönickslag som man egentligen inte har någon större lust att lägga sina slantar på. Härom veckan kom någon till träningen och sa "Herregud det finns bara 3000 biljetter kvar!". Laid-back som man ändå är skrattade man till och nonchalerade halvt om halvt biljettpaniken. Men väl inne på ticnet visade det sig att vårt sällskap på 12pers endast fick platser bredvid varandra på kortsidan. Här gick jag och trodde att det i princip var att bara promenera in i Globen, möjligen kanske köpa biljett dagarna innan. Är det så att SM-finalen håller på att bli en mer åtråvärd tillställning?

Kortsidan ja... kortsidan is the shit, det vet vi ju vid det här laget.

Känner mig som en femåring som precis fått veta att Jultomten inte finns på riktigt. Eller som en blöjunge som grinar över att lämna ifrån sig sina nappar. Ibland vill man bara hålla fast vid det gamla trots att man vet att en förändring är nödvändig och faller sig otroligt lämpligt i tiden. Initierade personer har under dagen lovat att övertyga mig om att Partille-Älvstranden är en bra idé.




Nähe, klockan går som sagt var inte bakåt nu för tiden.


Kommentarer
Postat av: Bergenland

Har testat Plopp TuttiFrutti och den föll mig inte i smaken. Inget jag rekommenderar. Antingen är jag sugen på choklad eller så är jag sugen på fruktgodis, det händer aldrig samtidigt.
Kan inte heller riktigt känna mig bekväm med sammanslagningen av Piraterna och Trollkarlarna...Har man spelat i Partille i 12 år så känns tanken lite jobbig faktiskt. Kanske börjar jag bli gammal och konservativ...ack och ve!

2008-02-21 @ 09:21:27
Postat av: Magg

Tro mig, tanken är svindlande märklig.. (trots enbart 8 år i pib...;o) ) Men hellre ett hopkok med chans på mer, än inget pib alls...för den tanken gör mig än mer knäsvag. Och, även om det inte känns så, så är ju faktiskt klubbarna kvar. Det är enbart dam- och herrlag som bildar ny klubb (och thank goood, helt utan både wizards och pirates!) Men flickor, välkomna tillbaka nu...det är väl dags tycker jag! ;o)

2008-02-21 @ 10:01:04
Postat av: Gretl

#12: Då vet jag, ska aldrig prova! Håller med dig. Det är väl endast vid ordentliga svullsituationer när det är riktigt jävla synd om mig som ja är sugen på choklad och fruktgodis samtidigt. Inte ens då kommer jag köpa plopp med tuttifruttismak.

Asså wizards/pirates förkastas? Blir det kanske ett nytt tilläggsnamn? Det är ju ändå lite sådär härligt amerikanskt käckt. Mina förslag är i så fall:
"red machine" (då måste tröjfärgen förstås bli röd)
"ninjas"
"wolves" (som äter upp red fox)

Long time no see, by the way. Måste ses snart hörni!

2008-02-21 @ 12:20:05
Postat av: Maggie

Haha...då håller jag absolut på wolves, låter så där lagom corny! ;o)

Japp, snart dags för ny reunion!

2008-02-21 @ 13:04:27
Postat av: Gretl

ja som trodde du skulle gå igång på red machine. Om vi utvecklar det till Big Red Machine, vad känner du då? :-)

2008-02-21 @ 13:07:44
Postat av: Mägg

Alltså, Red machines får mig att på något märkligt sätt associera till ryska dopade skidåkare (fråga mig inte hur, min hjärna skulle inte ens jag själv vilja göra en röntgen på...) och BIG red machine, vet jag inte om det skulle ställa saken i en bättre dager...uppriktigt sagt... Vad tror du själv, du kanske skulle trivas bättre?! ;o)

2008-02-21 @ 14:11:29
Postat av: Bergenland

Jag röstar på Wolves! Och tänk er illustrationen: en varg som har en räv mellan tänderna...eller bakom örat? ;)

2008-02-21 @ 15:44:25
Postat av: Magg

Eller hur josse, man ser ju det framför sig!! ;)

2008-02-21 @ 15:53:28
Postat av: Bulan

Vad sägs om en after work snart då... serien är ju snart slut ;)

Grettan, JAG var med i det äldsta laget.. suck.. jag var äldst på träningen.. herregud... tiden går.... ah!

2008-02-21 @ 17:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback