Kolla rycket!

Träningen kändes skitbra. Över förväntan. I de trettio första sekunderna av varje övning och varje byte.

En sak är i alla fall klar: Jag älskar att spela innebandy.

Det går inte att komma ifrån.

Jag vet att jag sa när jag var ung och kaxig 18-åring att jag "minsann inte skulle vara någon patetisk kärring som sprang omkring på en innebandyplan när utgångsdatumet sedan länge var passerat". Detta utgångsdatum låg väl någonstans kring 25-strecket när kommentaren kläcktes. I så fall har jag bara två hela säsonger kvar. Men samtidigt sa den där snoriga 18-åringen att hon skulle ha barn innan hon var 25, och prognoserna för det ser väl lite sådär ut i nuläget om man säger så.

.. .. ..

Kändisspotting
Strosade från Valand bortåt Vasaplatsen. Hade ett ärende, muchos importante, åt det hållet. Såg en snubbe hoppa ur en taxi en bit bort. Det var något ordentligt bekant över honom. Tyckte mig känna igen den där frisyren. Var det Anders Svensson? Nä han såg väl på tok för valpig ut för att vara fotbollsstjärna, tänkte jag. Kom närmare. Precis när jag skulle passera taxibilen i fråga hade han fått ur sin träingsbag ur bagaget och skulle tydligen åt samma håll som jag. Då såg jag - det var verkligen Anders Svensson

Skulle jag sakta in och följa efter? Försöka gå i samma takt så att det såg ut som att vi gick där tillsammans? Rycka ifrån honom, vilket inte skulle vara så jävla knepigt med tanke på vad jag sett av hans explosivitet?

Innan jag hade hunnit komma fram till hur jag skulle hantera situationen hade jag, utan att ens tänka på de skapat en lucka på säkert två-tre meter.

Nä, jag har alltid sagt Kim i Anders-eller-Kim-frågan. Håller fast vid det även med Linderoth tillbaka.

Förresten så har jag också fått en resa till Istanbul betald. HA!

.. .. ..


Dagens error
Tvättetiden bokad och dags att sortera upp tvåveckorsskörden. Då är det premiärtvätt på ett tudelat plagg. Ena halvan är svart som natten och andra halvan är vit som snö. Då är frågan - var ska Johanna sortera in detta? Hon vänder sig till den lilla tvätthjälpen som sitter snyggt och prydligt insydd längs ena sidosömmen.

"Wash with similar colours."

Åh jaa.. det borde jag ju självklart ha förstått.

.. .. ..

Imorgon är det
fest.

.. .. ..

http://gratjova.blogg.se/
24 april 2007:

"Dagens ros
Det finns en dam som livnär sig på något som skulle kunna få de piggaste lärkor att gäspa ikapp av tristess. Ändå har hon allitd med sig ett sprudlande humör. Det sägs att alla har svackor men i så fall har hon jobbat upp en ruggig lägstanivå. Somliga dagar tar hon, utöver det omänskligt bra humöret, med sig diverse godsaker till oss dönickar som bara sitter och gnäller. Att vi inte skäms.

Jag talar om min grammatikfröken. Hon är en hyfsad kontrast till en del andra borgarkärringar, vars sympatiska sidor inte förgyller våra dagar på långa vägar så mycket som deras slajmiga utsmyckningar bokstavligt talat gör. "




Gissa om jag blev överlycklig när jag spanade igenom inkorgen och läste i ett mail från denna fantastiska varelse att hon ska handleda min uppsats i vår.

Kommentarer
Postat av: Niklas Malmgren

Grattis! Att du förstått att IB faktiskt betyder något för dig, samt till allt kul du kommer få ha på planen!

Välkommen tillbaka!

Postat av: PIB

har du hört att partille får en kvalplats. Elr rättare sagt, tvåan i div2 får en kvalplats till div1. =) Gött att höra att du e tilbax

2008-02-08 @ 09:18:42
Postat av: Gretzky

Kan någon utveckla detta med PIB's eventuella kvalplats!??!?!?
*grymt nyfiken*

Och Grettan...jag har Anders Svenssons lillebror i en av mina klasser om du vill ha autografen!;-)

2008-02-08 @ 13:20:10
Postat av: Magg

Det som gör att det är en "eventuell" kvalplats är att vi (Pib alltså) inte är klara tvåor i serien. Kvalplatsen som sådan är dock redan klar att den blir. Men som sagt, vi har inte spelat till oss den än.

2008-02-08 @ 15:23:16
Postat av: Johanna

Tackar :)

Det var som tusan, Greta. Blir inte helt rumsrent att skriva vad jag skulle använde den papperstussen till, säger inget mer. Men tack så jättemycket ändå! :)

Gick inte samma snack förra säsongen, då om Marstrand? Blev det någon kvalplats då?

2008-02-09 @ 00:24:57
Postat av: Pernilla

Men Grettan, med tanke på att det ligger ute på innebandy.se så är det ju bestämt och klart! De som kommer tvåa har en garanterad kvalplats, mot västergötland. Nice =)

2008-02-09 @ 11:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback