Shoot em up!

IFK hade lagt ner en hel del arbete på att flasha till annars ganska grå Skarpe Nord ikväll. Sponsorerna bjöd på inträdet och visst dök det upp hel en hord snikna supporters för att se etapp nummer två i Slaget om Älven. Kanske var det just dessa 1560 personer, jävligt fin siffra för en hyfsat betydelselös omgång i allsvenskelunken för övrigt, som fick surtespelarna att skita ner sig. 8-0 i halvtid och matchen var stendöd.


Hamnade i närheten av en ordentligt pratsam herre i första halvlek. De har en tendens att ploppa upp här och var på olika idrottsarenor, de där stortuggarna. Denna gång kändes något bara helt fel. Tog ett tag innan jag kopplade vad det var. Sedan slog det mig - Vi hade en bräkare. Där stod en skåning och snackade högt och brett om hur bandy ska och inte ska spelas. Och här gick jag omkring och trodde att bandy inte existerade på skånska breddgrader.

Någon tappad stackare i Surte försökte fightas med bruschan som inte av jättemånga skulle klassas som bråkstakematerial. Jag är ju en ganska förstående människa. Så visst, jag förstår att nollan kände sig förnedrad. På både det ena och andra sättet.


.. .. ..

Fint att komma hem och konstatera att Hjältarna från Täby gjort jobbet mot Pixbo. 

.. .. ..


-Har du barn?
-Har du man?
-Men kille då?

-Nääääj! OK!?


Barn är bra frågvisa ibland.


Har förresten reflekterat över en sak. Eller reflekterat. Jag har har blivit ordentligt irriterad. Här i Göteborg säger kidsen "Jag går i innebandy", "Jag går i fotboll", "Jag går i dans" eller vad de nu kan tänkas "gå i". Är det bara i Småland man lär sina barn att de spelar fotboll/innebandy eller dansar? Jag kan gå med på att jag gick i Scouterna. Ja, det är helt sant. Patrulltillhörighet Falken. Men inte fan gick jag i varken fotboll eller innebandy. Inte heller i bandy, tennis, friidrott heller för den delen.

-Johanna har du gått i någon sport?
-Näe hjärtat, men jag har spelat både fotboll och innebandy.


.. .. ..


 

Det är märkligt att en regelrätt ragata kan vara så läskigt jävla vacker. Pratar om Catherine Zeta-Jones roll i Americas Sweethearts. Hon gör en bitch-karaktär även i Intolerable Cruelty men där har vi en bitch mer i min smak. Målmedveten, klipsk och fullständigt iskall. There are bitches and there are bitches.







Piloten e dö! Finns de nån bandymålvakt som kan ta över här?


Kommentarer
Postat av: I i ume

Har åxå irriterat mig på detta med "går i sport"...det låter HELT fel
så säger barn även i innebandyns hufvudstad.

Postat av: Johanna

Asså det är även ett umefenomen? Vart är världen på väg!?

2008-02-11 @ 12:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback