Framtidslöften

Skulle kunna gå loss på en favorit i repris efter att ha sett Partille förlora mot Pixbo IBF med klara 5-0 men det var ju det där med orken. Det hade också redan på förhand presenterats ett litet försvarsinlägg så vad mer skulle man kunna tillägga?

Pixbo går sannerligen en fin framtid till mötes med alla unga talanger de har. Framför allt skymtades teknik och vinnarattityd bland ynglingarna. Däremot var det aningen tunnt med representation i målprotokollet. Det kommer nog.

Grattis Pixbo då.

Det var mig förresten en glad överraskning att jag fick se Maria Sahlin spela igen, det må jag säga. Hon har ju en hel del ib-skills den damen.

.. .. ..

Hem från Lexby Arena till dumburken och sändning från San Siro. Ungefär lika tvära kast som när jag påbrjade Snabba Cash, hiskeligt spännande story btw, av Jens Lapidus efter att ha plöjt fransk 1800- och 1900-talslitteratur. Fantastiska upplevelser på fantastiskt olika sätt.

 Alexandre Pato, född 89, ordnade trepoängaren åt mitt Milan med två strutar. På tal om framtidslöften. Att någon gång få befinna sig i en sådan situation var något man bara drömde om back in the days på Tallåsens gröna mattor. Det var väl någonstans i 12-13-årsåldern drömmarna slogs i kras. Man insåg att talangen faktiskt inte var omåttlig, hur otroligt det än kan verka, och dessutom fanns det ytterligare ett krux - man var tjej.

.. .. ..

Uddamålsseger i das mittenträsk igår mot Älvstranden. Fint det. Förbi svartvitt också och jag är nöjd.

.. .. ..

Hade en spelkväll med närmsta bekantskapskretsen igår. Det blev en runda familjegeni.

-Vilket djur är Disney-figuren Musse Pigg?
-Djur? Men det är ju tecknat!
-Ja men de flesta Disney-figurer är ju djur. Kom igen nu detta måste du kunna!
-A men vänta då.. Musse.. Pigg... Musse Pigg... GRIS!


Ibland kan jag bara inte förstå var folk befunnit sig i sina liv. Men det är lika kul varenda gång. Hon vann för övrigt inte, om någon mot all förmodan trodde det.


.. .. ..


Ungefär hur glad blir man när grannen återigen har efterfest, återigen matar Holly Dolly på repeat och som den lilla extra grädden på moset dunkar på med Neverending Story? Om han skulle kunna ta och skjuta sig själv.




Tur att solen varit med idag igen!


Kommentarer
Postat av: Mary Maple

0 - 1
9.55
Eva A - Cattis
0 - 2
13.52 Josefina P - Maria S
0 - 3
19.03 Josefina P - Maria S
-------------------------------------------------
0 - 4
9.51
Maria D - Linda
0 - 5 19.03
Maria D - Maria S
-------------------------------------------------
GRATTIS till IBF som slår Partille idag.....:)

2008-01-27 @ 18:43:08
Postat av: Pich

Du får inte missa filmen Juno. Fantastiskt bra!

2008-01-27 @ 21:59:26
Postat av: klingan

Hm.. om man tänker så... IBF slår inte Partille m tanke på att dom hade helena i mål:P

2008-01-27 @ 22:33:20
Postat av: Gaberud

Jag ser dig som en klok (mer eller mindre) tjej. Kan du förklara Klättermusens agerande under time-outen?
Jag förstod det inte.

2008-01-28 @ 00:04:38
Postat av: Jonna

Detta är bara super pinsamt, hade jag själv spelat i Partille hade jag vart förbannad...

Grettan, jag hörde att klubban ramlat ner från hyllan..;)

Postat av: Maggie

Gaberud...ibland får du fundera ett steg till, denna gång är absolut en av dem. Den absolut bästa timeouten jag vart med om...dessutom blev vi snygga på kortet, vad kan vara problemet då?! ;)

2008-01-28 @ 08:57:43
Postat av: Johanna

Gaberud, jag har en ledtråd - lagkänsla. Sen kan jag ha tolkat uppåt väggarna fel..!

Jonna, jag fick en löpardoja i huvet när jag skulle packa bagen inför hemfärden vid jul. Klipsk som jag är och så, fattade jag nu i veckan (tog bara en månad) att det var ett tecken. Löprundor i all ära, det är roligare att ha en sticka i handen och jaga plast. Hoppas snart......

2008-01-28 @ 12:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback