Killar är svin

Satt och lyssnade på lite gamla goa schlagerdängor för att börja peppa upp stämningen inför 2008 års grande melodifestival. Väninnan, som alltid tänker på väsentligheterna i alla sammanhang, blev med ett ryck alldeles utom sig av bedrövelse när Jimmy Jansson skrålade Amanda för full hals.

-Ah så sjunger han om henne, sen går han och gör barn ihop med en annan.

Ja, killar är svin, det är bara att konstatera. Stackars Amanda.


.. .. ..


"Världens bästa divison 3-lag" radar upp förstärkningar. Hörde att en viss comerade come-backat. Kan inte riktigt se vad som möjligen skulle kunna gå fel nu med ryskt blod i truppen.


.. .. ..


Liten Tuva välter ofta stort lass. Fet Tuva höll idag på att riva omkull liten Johanna. (Tretusen fyndighetspoäng till mig.)

Den Tuva jag talar om är naturlitgvis stormen som dagen till ära blåst in över västkusten. En storm som gjorde att man frös i ungefär två timmar efter att man kommit hem trots att man fått på sig torra kläder, dubbelt vändstickade ullsockor och svept tre snabba Russian Earl Grey. I lägen som dessa är det ohyggligt svårt att finna någon logik i att folk någon gång valt att bosätta sig på denna del av vår planet.

Stod och väntade på.. gissa.. buss numero 52/42 och drömde mig bort till angenämare årstider. Omedelbart efter busshållplatsen i fråga finns ett, ur bilistsynpunkt, fruktansvärt omotiverat rödljus. Jag kan till och med, under de enorma perioder då jag inte ens har bil, bli fullständigt vansinnig på sådana. Det är inte det att jag inte unnar gångtrafikanter att skrida över vägen på ett tryggt sätt men det finns något som kallas känsla som somliga verka ha uppenbar brist på.

Råkar man skymta en bil ungefär 30 meter bort så kan man
1. Trippa över gatan lite smidigt och snabbt.
2. Vänta tills denna enda bil passerat övergångsstället och sedan gå över.
3. Trycka på knappen som får rödljusen att slå om.

Behöver jag säga vilket alternativ som är dödsdömt i min bok? Jag kan till och med bli upprörd om någon är ute och fotgängar samtidigt som jag och trycker på knappuslingen när den där enda stackars bilen kommer. Då brukar jag skicka iväg en nickning till chauffören för att liksom visa att jag beklagar att han får stå där som ett fån och vänta hur länge som helst på att det skall slå om till grönt igen.

Hur som helst, i somras hände samma sak mig när jag kom körande vid just detta rödljus. Jag blev då så utom mig av ilska att jag la i ettan med en extra ordentlig knyck efter att ha bromsat in. När så idioten travat över (märk väl: travat, funktionshindrade - de enda som har rätt att trycka i sådana lägen skulle aldrig ha travat) tryckte jag etxra mycket på gasen för att markera mitt missnöje.

Nu var det bara det att när jag gjorde min lilla knyck hade jag råkat pricka in backen istället för ettan. Vågar knappt tänka på hur illa det hade kunnat gå om jag hade haft en bil bakom mig eftersom jag just då inte gasade särskilt sparsamt. Men å andra sidan, hade jag haft en bil bakom mig så hade jag inte lackat lika mycket på att någon kände sig tvungen att trycka på knappen.

Så det så, tänkte jag för mig själv när jag stod där i rusket idag och skämdes över mitt mindre lyckade växlande.


.. .. ..


Gossip Girl. Där har vi äntligen något som åtminstone kan nämnas i samma mening som Desperate Housewives. Inte för att det är en helt värdig ersättare men nog så gott för att kvala in till tisdagsmyset.


.. .. ..



Småtjiv blev till smågnabb till storgnabb till utdelande av knytnävar. Då klev hon in, det biffiga, bightiga ryska halvblodet med sin obestridliga pondus och satte P för handgemänget. Ja, i stort sett så var det.

Vilket osökt får mig att tänka på
Dagens låt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback