Pissa för Guds skull inte i en riktig journalists revir!

En representant för en högtravande tidning återfanns i ett av Scandinaviums pressrum. På sin fancy laptop hade han fått upp ett gäng matchsekvenser som någon fotat åt honom. Nu var hans uppgift att delge sina läsare vad det var för filurer som figurerade på dessa bilder. Men det blev till att anropa Houston. He had a problem. Kunskap om Pixbos trupp låg nämligen inte helt inom denne journalists kompetensramar, varför han en aning barskt hävde ur sig:

-Och vem är detta då?!

Påpassligt nog fanns en mörk liten dam där till hans räddning. Trots att hon skämdes litegrand över att känna till i stort sett varenda feja hos Rödrävarna, hon har ju lite viktigare saker än så att fylla skallen med egentligen, tog hon en kik på hans skärm och sa:

-Men det där är ju Daniel Johansson.

Nästa bild dyker upp på skärmen.

-Och detta då?


Nu skämdes hon mer för hans skull.

-Jo det där ärPeter Runnestig.

Så innerligt gärna hade hon velat tillägga, "han är ju lite utav en profil inom innebandyn kan man säga.", men hon bet sig i tungan och log. Därefter duggade ytterligare några frågor fram som visade på journalistens oinsatthet, bristande intresse eller kanske en blandning rentav av båda två.

Efter att ha cirkulerat ute i rekordpubliken en stund är det ganska behagligt att slinka in ett rum där det råder ett fullständigt lugn och sånär även tystnad. Den lilla damen kunde inte annat än att delge omgivande människor hur lyckliga de var jämfört med dem som helt och hållet var förpassade till läktaren:

-Det måste vara jävligt gött att sitta här inne och skriva?

Då taggade The Great Journalist till:

-Du! Det är bara VI som sitter här inne! Det har vi kämpat för i TIO ÅR så det ska INGEN komma och ta ifrån oss!

Den lilla damen blev alldeles stum. Ville så, men det var säkerligen lönlöst att ta ton mot denne herre.

(Jag gör inte anspråk på din plats, din inkompetenta stackare. Sitt du här. Ska inte ta ifrån dig din plats. Men läs på lite bättre nästa gång hördu, så slipper du be ett litet flickebarn om hjälp. Ja förresten. Varsågod för hjälpen.)

..

Incidenten vädrades senare med en väninna.
 

-Han hade nog familjeproblem.

Så var det med den saken.

.. .. ..

Pixbo-Storvreta, 7863 personer. Synd att merparten av dem inte underhölls nog för att hålla sig kvar till matchens slut.  Hoppas att de får en roligare upplevelse under resterande delen av veckan här i goa glada Göteborg och Gothia Cup.

.. .. ..

Johanna Gratjova fick en present skickad till sig via det fantastiska svenska postverket. Gissningen är att den okände avsändaren är här inne och lurar mellan varven. Han/hon hade även lagt på minnet att frankera. Bra där.

Kan avslöja att jag ännu inte lyckats lista ut vem som ligger bakom så jag tackar, bockar och bugar här via the blog. Även om jag redan satt inne på ett ex. Men det gör inget. Nu har jag två.

Tänk att det var precis vad jag behövde nu. En present. Går nämligen en av de mest utmattande helgerna på hela året till mötes.

.. .. ..


Victoria Beckham har storlek 23 i Jeans. Jag hade 25 när jag gick i årskurs fem. Då var jag alltså 10 år gammal och så vitt jag minns så led jag nog inte heller då av påtaglig övervikt.

Men hon har ju David Beckham så hon borde väl vara lycklig.

.. .. ..




I'm late, John Blund kallade för länge sedan.


Kommentarer
Postat av: angelican

Din blogg var med i Innebandymagasinet och var listad som en av sveriges bästa innebandybloggar :) Om du inte redan visste det :P

/Angelica från Ale IBF


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback