Ursula på väg

Nu är det inte många timmar kvar tills denna förbannade hösttermin officiellt är över. Därefter väntar en helg i total ledighet. Skulle tydligen komma ännu en storm till Götet. De kommer säkerligen få ett sådär käckt namn.


Marit


Maud


Ursula


Är det inte mycket rugg och rusk över Ursula?

"Igår härjade Ursula i södra Sverige - femtiotusen hushåll fortfarande strömlösa"

Jag skulle i alla fall inte för mitt liv kunna döpa min dotter till Ursula, den saken är klar.Hur som helst lär det väl vara bäst att hålla sig innanför hårt igenbommade portar. Kan bli en film eller två eller tre. Tips välkomnas med vidöppna armar.


.. .. ..

Tackar för den fylliga informationen från Västtrafik. Lär säkerligen vara en och annan pensionär som tänker att den informationen återfås på kommentarsfältet på Johanna Gratjovas blogg.

.. .. ..

Frågan är, vad - exakt vad - gör C. Vesterlund med P. Fischerström
här? Det kanske bara är jag, men jag tycker att det ser ut som att den sistnämnde gillar det. Vad kan vi uttolka av detta? Fin sammanhållning i AIK?

.. .. ..

Vinst på Surte och torsk på de svartvita och fjärdeplatsen är ett faktum. Har en känsla av att Warberg är ett betydligt mer lättmanglat motstånd än Ingelstad. Att vi kommer avsluta serien i mittenträsket är ingen högoddsare. Träligt.

Vad beträffar 0302 tycker jag det vore fantastiskt om den fina trenden kunde hålla i sig. Enligt rykten har "Sudden" gjort underverk med Gråbo/Lerum-gänget. Ungefär som han gjorde för Partilles damer den där mörka vintern för två år sedan. Minns det som igår.  Hur som haver, Vänersborg har väl ett och annat element som kan trigga igång vissa i 0203 om jag inte är helt ute och cyklar. Mina sympatier dessutom, vad kan gå fel?

Har ännu inte ventilerat Partilles försmädliga förlust mot Marstrand förra helgen. Nu ser det ruggigt mörkt ut på Kameruns avbytarbänk. Bryta ihop en smula och sedan komma igen kan vara något. Samt hålla tummar och korsa fingrar för att det beryktade farmarlaget ska passera en dal på formkurvan.

.. .. ..

Ryssland - Montenegro 25-25. Spelar ingen roll om det hade varit ländernes främsta krocketspelare som gjorde upp. Oavgjort mot Montenegro är inte ok. Är det nu man ska bli blågul?

.. .. ..

Dagens miss
Hade tydligen inte hälsat på en av rektorerna idag när jag spatserade omkring i min egen lilla värld med mina bärbara bitar på högsta volym i lurarna. Fel läge att anta jag-skiter-i-allt-och-alla-och-går-här-i-min-egen-värld-attityden. Inte för att jag är typen som smörar, men. Jaja.. verkar inte som några lärare i varken matte eller franska har tänkt att avlägsna sig från skolan inom de närmsta åren ändå.




Det blir nog bra.


Kommentarer
Postat av: Maggie

Vet du vad...jag tror (notera min blygsamhet...) att stormar inte döps helt ur tomma intet och med stora mängder bristande(!) fantasi, utan att det kan vara så att om man tittar på datumet när stormarna börjar så kan det vara så att ett namnsdagsnamn kan vara en bidragande orsak till namncermonin av stormen...men jag kan ha fel(!)... Men för säkerhets skull så sätter jag en peng på att morgondagens storm (om den nu blir av och gör sitt jobb) kommer att heta Henrik! Over and Out

2008-01-18 @ 08:31:51
Postat av: 0302

Tack för sympatierna Gratjova! Du vet väl om att det är match i Rydsbergshallen den 27/1 mot Lockerud kl 17:00. Kom och titta vettja, och släpa gärna med fler supportrar, vi behöver allt stöd vi kan få!

2008-01-18 @ 09:19:55
Postat av: Niklas Malmgren

Filmtips!

Blades of glory
Shrek 3
Flags of Our Fathers
Shooter

Där har du lite att hugga in i.

Postat av: Anonym

Ja du Grettan, du har så rätt. Tyvärr får jag inte förtroendet från start men jag laddar bredvid om jag får chansen.

2008-01-18 @ 15:18:40
Postat av: #12 0302

Hoppsan, menade inte att vara anonym i förra inlägget...sorry.

2008-01-18 @ 15:19:48
Postat av: Göteborgaren

FILMTIPS NUMMER ETT:
Music and Lyrics.
Jag lovar dej att du kommer att få glädjetårar i slutet. Helt klart den mest romantiska filmen ute på marknaden nu!!! Ett måste för att alla kärleksfulla.

2008-01-18 @ 15:52:08
Postat av: Gääääfet

Principen för namngivningen är att gå i alfabetisk ordning och att det ska vara varannat kvinnligt och varannat manligt namn. Sen snor vi i Sverige alla namn från Norge tydligen... hehe

2008-01-18 @ 16:03:31
Postat av: Maggie

Så då skulle Ursula funka alltså... Typiskt, att hon ryskan alltid ska ha rätt... ;-) Hugg!

2008-01-20 @ 20:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback