Känning

Satt med väninnan och väntade på att få höra smaskiga detaljer kring handbollsherrarnas skandalbeteende i Tyskland på Sportnytt/Sporten. Aperitifen blev ju serverad både en och två gånger via SR under arbetsdagen.

Då måste jag säga att det är intressant att nyheten nämndes i förbifarten på SVT medan den var det första som trillade ur Peppes käkar på fyran. Men visst är det fritt fram för olika kanaler att värdera nyheter som de vill. Att nischa sig.

Skönt också, tycker jag, att ungtupparna Seifert och Carlén håller låg profil såhär i inledningen (?) av landslagskarriärerna. Låter de rutinerade gubbarna visa hur man uppför sig och så.

.. .. ..

Jag fick ett brev igår. Plötsligt önskade jag att jag hade en stor och stark fästeman. Eller att jag själv var stor och stark. Eller kille. Eller åtminstone hade ett gäng respektingvande blattar i mitt entourage. Buhu.

.. .. ..

Har åkt på en känning och var till apotekaren och köpte mig lite Voltaren Gel. Om man vet var man har ont, behöver man ju som bekant inte behandla hela kroppen. Gel är goa grejer och uttalas om ni frågar mig [jäll] och inte [jel]. Det var en pik till i stort sett alla födda på 60-talet och tidigare.

Skummade snabbt igenom anvsningarna och fick syn på "dock max 16g/dygn". Lika snabbt som jag skummade, lika snabbt slutsatasade jag att man då kunde gojsa på jällen 16 gånger om dagen. Kul med känning precis när det är dags att gå in i hall, kände jag och tänkte att jag lägger mig strax under overdose. Nu betydde det förstås max 16 gram/dygn och inget annat. Så om det börjar florera rykten om en förlamad surteit, är det nog jag. Crap. Läkemedelsanvisningar är inte att negligera.

Läser vidare: "Undvik direkt solljus ... och undvik solarium helt under behandlingen och minst två veckor därefter."  Någon som vet vad som kan hända om man trotsar? Får nämligen ha en jävligt bra anledning till att inte lapa all sol jag bara kan den kommande tiden. Samtidigt som jag mer än gärna blir av med känningen. Herregud, jag kommer verligen behöva båda mina ben i Båstad. Det brukar tydligen luta där, eller vad säger du Jonna?

.. .. ..

På fredag hänger hon i Slottskogen och lyssnar på lovely Kent. Angående en av deras plattor. Min blondaste väninna satt och läste högt ur en tidning. Tillbaka till samtiden lät då som om den hade något slags skandinaviskt eskimåtema.

Samtiden.

.. .. ..

6 totale och 3 till ledighet


Kommentarer
Postat av: Jonna

Vad då? Lutar?... ;) Ja just det, borden på pepes är lite skeva...bara lite.

Postat av: Anonym

fina "brännskador" eller hudfläckar kan bli resultatet, därför alltid voltaren i pillerform, gel är för gamla människor som inte tillbringar tiden i solen och uttalas därmed jel!

2008-07-24 @ 10:58:34
Postat av: Thåström

Sola inte om du använder gel(Jell!) Har en kompis som gjorde detta och fick som inlägget innan skrev, ordentliga brännskador. Kan liknas vid stora röda eksem som utvecklar sig till fina blåsor.



Gel funkar väl helt ok på ställen som man inte visar i solen, men jag tror knappast att man använder gel på de ställena av kroppen ;)

2008-07-24 @ 19:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback