11. Scared

Harvar omkring i resto-biz, som många förmodligen redan har listat ut. Nu återstår endast 11 stackars dagar på haket. Jaa, jag räknar ned. Vore ohyggligt synd att säga att jag är en service-människa av naturen och jag var det om möjligt ännu mindre under fotbolls-EM. Inte många välkomnande leenden då inte.

Har ju en väninna som kör resto-biz året om, men då i lite flådigare kretsar. Mer gourmet då va. När jag spexar med att Anders Svensson är stammis på mitt hak ska hon, sin vana trogen, vara snäppet värre. Bruce Springsteen och Alan Shearer inom loppet av två veckor, berättade hon härom dagen. Jo jag tackar ja. Då undrar jag så klart - Vad kan Shearer tänkas ha för ärende i Göteborg?

.. .. ..

Hade tänkt gå ut och kubba efter arbetsdagen men just idag kände jag en oerhörd rädsla för att ge mig ut ensamen. Tänkte att jag förmodligen skulle bli våldtagen, mördad eller Gud bevare mig väl - både och, just precis idag. Områdena kring mina nuvarande hoods lär i och för sig vara några av Göteborgs minst olycksdrabbade, men man vet bannemig aldrig. De fulaste fiskarna kan ju få för sig att simma över till de lugnaste vatten. Nä, jag sejfade idag.

Visst kan det ha låtit som en riktig lame-ass-excuse. Då skulle ni bara höra dem jag hade back in the days in a da hoods i Vrigstad, utöver redan ovan nämnda om våldtäktsmän som förstås figurerade uppe i tänktet även då.

Standard i Vrigstad var att springa runt sjön. Nu fanns det bara ett litet problem, nämligen att delar av rundan låg mitt ute i en köttbondes markägor där hans älskade tjurar skulle få ströva fritt, som de själva ville. Så var det bara. Att snickra ett stängsel kring det populära promenadstråket var det då rakt inte att tala om. Nä, vareviga gång man skulle passera skulle man istället vara livrädd för att bli ihjälstångad av dessa opålitliga boskap. Lägg sedan till ytterligare rädslor för ormar, grodor och andra äckel som finns ute i naturen så fanns ett ganska väl tilltaget förråd med ursäkter för att skippa joggen.

Rädd eller lat? Mest rädd faktiskt.

.. .. ..

Utser härmed TV3 till världens bästa kanal. Bättre "godnattsaga" än dubbelavsnitt av SATC går inte att önska. Varje kväll också. Elit.


-I've been dating since I was fifteen, I'm tired. Where is he!!??

/Charlotte York

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag vet inte om det du skrev att du inte visste vad Shearer gjorde i gbg med ironi, men om det nu var uppriktigt att du inte vet så var han och hälsade på på Gothia cup för att han en dag spelade i cupen som liten (:

Postat av: Angelica

en gång* ska det stå och inte en dag :)

2008-07-19 @ 22:24:18
URL: http://angeliicaandreasson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jaha! Det var mer än vad jag visste! :) Tack för infon, jag var uppriktig där faktiskt! Rehaba knäet väl nu!

2008-07-20 @ 23:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback