A night at Bergakungen

Visst att det var ett hysteriskt bombardemang av romantiska klichéer som jag, som den kallblodiga kvinna jag är, förstås uteslutande borde fnysa åt. Men det var inte bara en gång allena som ögonen fylldes av tårar och jag fick bita mig i underläppen för att inte sitta där i salongen och gråta som ett litet barn. Talar om Sex and the City. I och för sig har jag inte kunnat se sista avsnittet av serien en enda gång utan tårar rullandes så jag kanske inte ska kalla detta för en skräll heller. De gör något med mig Carrie, Mr Big och resten av gänget. Och allaredan har vissa repliker gått och blivit odödliga citat. Vad sägs om:

-Hej, jag ringer bara för att kolla att du inte har hängt dig.

Har hört rykten om att bajsnödiga kritiker sågar filmen. Från mitt näste blir det tonvis med hyll.

Ja, tydligen prioriterades biobesök med god väninna före festligheter med hakfolket ute på Marstrand. En ansenlig skara från personalstyrkan har nämligen befunnit sig där ute under den dunderstekiga Match Cup-veckan och ikväll skulle alltihopa mynna ut i firmafest. Jag är ju annars ganska mycket för segling så där i största allmänhet men nä det blev en sineastisk resa till NY. Ångrar inte det beslutet.

Underbemannat på haket alltså. Samtidigt överbefolkat i staden och de senaste dagarna har varit snudd på olidliga. Allt för att en jänkarusling skulle skråla två aftnar. Klirr i kassan på haket. Skönt. För jag känner ju lite att det är mitt kall här i livet att haket ska gå bra.

6-dagars arbetsvecka är en pina.
6-timmars arbetsdag däremot låter som världens grej. Ge mig.


.. .. ..


Äntligen. Alles
klar med Evas övergång till oss från Pixbo. Fantastiska kvalitéer såväl på som utanför plan där alltså. Willkommen!

Vi har även fått in en go prick vid namn Sofia från Marstrand. Snacka om att det blev en smula pinsamt när mittpartiet i detta inlägg kom på tal första gången hon och jag shit-chattade på tu man hand.

-Jo.. ja, det var jag som skrev det där... s'att.. fint väder.. Vad ska du göra efter studenten nu då?

Låt oss glömma och gå vidare. Varmt välkommen!

På minuskontot - Carro Björkner. Vad detta betyder för Surte IS? En herrans massa pålitlig poängproduktion försvinner och fighten om kaptensbindeln trappas upp. Lyckönskningar nu i Pixbo, de kan minsann behöva en snärtig rajtbössa.

.. .. ..

Möte i onsdags och utdelning av sommarträningsprogrammet, vilket vi redan imorgon kommer sätta tänderna i, några utav oss. (Skatås 18.30, the moore the merrier) Vi fick även lite inblick i vad som händer under de inledande månaderna av den riktiga säsongen. Week-ends i Båstad, Jönköping och Karlstad bland annat. I like.


 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback