большое спасибо

Heja Sverige friskt humör, det är det som susen gör.

Eller hur var det nu?

Arshavin  Pavlyuchenko  Bilyaletdinov  Semak  Zyrianov  Zhirkov  Akinfeev  och så Guus Hiddink som till och med nästan lärt sig texten till nationalhymnen. Sanna hjältar.

Det gick ju som en enda sprudlande kosackdans redan från start. Jag ska dock villigt erkänna att jag satt livrädd där i soffan och inväntade det svenska uppvaknandet, ett dödsryck eller "nånting bara". Men de röda artisterna var såväl etta som två och trea på varenda boll och tendenserna till ihålighet bakåt var som totalt bortblåsta. Det är fint när man märker att en av de sina dyker in i bild varje gång bollen ger sig iväg mot utkanten av televisionsrutan. Då känner man att matchen är på väg att gå åt rätt håll.

Jag hade varit själaglad hur vi än hade håvat in de tre pinnarna, sådan är jag, men vilka jävla lirare vi har! Kan inte riktigt förstå broderns bittra ton när han ringer och beklagar att vi inte vann med 5-0. Nog för att 2-0 inte speglade matchbilden men tre poäng och avancemang och jag är ändå helnöjd. Det är inte många lag som visat ett så fantastiskt fröjdig anfallsglädje som mitt Rasija. Holland, men sedan då? Bäst att vi sätter alla våra chanser mot dem i kvarren för övrigt, annars ser det ohyggligt tufft ut. Hade någon frågat mig igår om Rysslands chanser i eventuell kvart mot les pays-bas hade jag förmodligen spydigt sagt att jag trodde på promenadseger medan jag inombords kände att det var en övermäktig uppgift. Nu vete Gudarna...



Kul att svenska experter tippade Ryssland sist i gruppen. Långnäsa.

.. .. ..

-Fan Ryssland har 150 miljoner invånare,Sverige har 8.  Då borde ni ju vara hundra gånger bättre än oss.
-Det är vi ju också.


.. .. ..

Än en gång tung SMS-trafik och här ett axplock:


"Är du nöjd nu din jävel.."
Vissa skräder inte med orden. Javisst, jäveln var jävligt nöjd vid ställning 2-0.

"Lugna dina vodkaboys nu Gretl!"
De hade inte med några som helst medel kunnat lugnas ikväll, Ullrique.

"Har dom inte vax i Ryssland eller?"
Folk i soffan och ytterligare andra gick till attack mot det ryska hårmodet. Hur vore det om man först såg över sitt eget hus? Petter Hansson? Andreas Isaksson?
http://www.stylamig.nu/

" *skakar hand* "
Efter slutsignalen, skickat av en sann comerade. Helt enkelt.

.. .. ..

Kan inte bli annat än en förbannat go natt nu.




Spasiba balshoje!

Kommentarer
Postat av: Bergenland

Grattis Grettan! Nog vet jag att Sverige e kassa emellanåt men att Ryssland kunde spela fotboll det hade jag ingen susning om.... Sen e ligger jag ju lite i lä när det gäller fotbollskunskaper. Ska maila mina ryska vänner i Moskva och St Petersburg nu och gratulera dem med. Suck.

2008-06-19 @ 09:12:48
Postat av: Maggie

Grattis Jolanta!

2008-06-19 @ 10:55:08
Postat av: Mathilda

Ushh, jag jävligt bitter idag! Kul att en av mina vänner är glad idag iaf! Grattis!

2008-06-19 @ 11:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback